זה מה שקורה מעל ראשינו בכל פעם שאנו מביטים בשמיים


המחשה ויזואלית של תנועת המטוסים מציגה את הרקיע באור חדש


בועז מזרחי | 10 יוני, 2015

מרבית הפעמים שבהן נפנה את מבטנו מעלה, ימתינו לנו שם שמיים כחולים, לפעמים כמה עננים ואולי להקת ציפורים מזדמנת. ואולם בכל רגע נתון השמיים שוקקים חיים כשהם משמשים נתיב חיבור עיקרי בין אנשים ותרבויות. על פי ארגון חברות התעופה הבינלאומי, יאט"א, בכל יום טסים בעולם כ-8 מיליון בני אדם בממוצע, מה שמסתכם במעל 3 מיליארד נוסעים בשנה.

למרות שמדובר במספר המהווה כ-44% מאוכלוסיית העולם, קשה לנו להבחין בכך באמצעים העומדים לרשותנו. שירות הפיקוח האווירי בבריטניה נרתם למשימה ושחרר וידיאו החושף מה באמת קורה בשמיים – מחול גחליליות של טיסות.

הסרטון נועד לתת סקירה ויזואלית של התנועה בנתיבי התעופה, בהתמקדות על יממה בבריטניה. הוא מצולם מנקודת מבט של לוויין הצופה מטה ומציג את המטוסים שמגיעים אל נמלי התעופה באנגליה ואת אלה היוצאים מהם. גל של מטוסים – המגיע מצפון אמריקה חוצה את האוקיינוס האטלנטי ומתכונן לנחות בשדות התעופה השונים ברחבי בריטניה – הוא יריית הפתיחה לנדידה האווירית של כ-7,000 טיסות במהלך 24 השעות העוקבות.

השמיים מתחילים להתעורר והמטוסים נראים כמו גשם מטאורים השוטף את החלל שמעל היבשה והים. עם התקדמות היום מתגבר קצב הטיסות, ונתיבי התעופה הופכים לשובלי אור רצופים המייצגים זרם בלתי פוסק של תנועה אווירית. חוקי התעבורה האוויריים צריכים להסדיר מערכת מורכבת וצפופה של טיסות, והם מכתיבים נתיבים עקלקלים. כשהם מתמלאים במטוסים, נוצרים דפוסים אבסטרקטים מיוחדים הנראים כמו צילום בחשיפה ארוכה.

הסרטון מלווה במידע על נפח תחבורה האווירית, נתונים סטטיסטיים והסברים מפורטים על סוגי הטיסות השונות – מסחרי, פרטי ואימונים צבאיים.

לשמיים אין גבולות, טבעיים או מלאכותיים. זוהי מסה אחידה ומשותפת של מרחב (בשונה מהיבשה שמקוטעת על ידי הים) שמאפשרת לנו לנוע בתוכה בחופשיות ולטשטש את  תחושת הבידול והקיבעון שמורגשת יותר על קרקע. מסיבה זו השמיים אידיאלים לשמש כספירת החיבור הגדולה והנרחבת ביותר של המין האנושי.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.