הכירו את Chesscademy : האתר שילמד אתכם לשחק שחמט, אונליין ובחינם


האקדמיה האינטרנטית למשחק המלכים


בועז מזרחי | 8 יוני, 2015

הוא נחשב לאחד המשחקים הפופולריים ביותר בעולם, ובמקביל גם לאחד המורכבים ביותר. שחמט מוגדר כענף ספורט, למרות שהפעילות המרכזית בו היא מוחית. אבל עם התחרותיות והאמוציות שהוא מעורר – אי אפשר להתווכח. אם אתם מעוניינים להרחיב את האופקים ולגלות מה מסעיר כל כך הרבה אנשים ברחבי תבל, האתר Chesscademy מציע ללמוד שחמט ברשת ובחינם.

המודל בנוי על 3 יסודות: למידה, אימון ומשחק. בין אם מעולם לא ראיתם לוח שחמט ובין אם אתם שחקנים ותיקים, האתר מאפשר לכם לשפר ולשכלל את הרמה הנוכחית שלכם. בעמוד הלמידה ישנם 9 קורסים העוסקים ביסודות המשחק, בטקטיקות בסיסיות, בהגנה, בהתקפה ועוד. הקורסים מורכבים מהסברי וידיאו לצד תרגולים מעשיים ומבדקים קצרים להטמעת החומר.

השלב הבא הוא תרגול. לוח שחמט וירטואלי יספק לכם אינספור מהלכים שאליהם תצטרכו להגיב או ליזום בעקבותיהם. בכל פעם שתטעו, תקבלו הסבר מדוע עדיף לפעול בשיטה אחרת, עד שתצליחו. השלב הבא הוא משחק אונליין, ובו תוכלו לבחור אחת מ-12 דרגות קושי ולשתף את הישגיכם עם מתאמנים נוספים באתר.

תרגול טקטיקות מתוך תכנית הלימודים. צילום מסך: Chesscademy.

 

את הפלטפורמה פיתח אנדרו נג, סטודנט למדעי המחשב באוניברסיטת פרינסטון ומאסטר שחמט עם 7 תוארי אליפות ארצית באמתחתו. האתר שלו תואר במגזין Forbes כ"מבריק", מה שבא לידי ביטוי בממשק פשוט, מידע עשיר, שימושיות וזמינות. אבל הייחודיות הבולטת שלו היא בתכנית הלימודים המובנית והמסודרת: "זהו הצעד הראשון בדרך לסביבת למידה אינטרנטית", אומר נג בריאיון עם פדרציית השחמט האמריקאית.

כשנשאל היכן נולד הרעיון, סיפר כי הכול התחיל לאחר שהקים מועדון שחמט בבית ספר יסודי מקומי. "עד כמה שנהניתי ללמד, לא הצלחתי לספק את כל הצרכים והשאלות של התלמידים – ושם נולד הרעיון של Chesscademy". בפתיחת האקדמיה החינמית לשחמט הוא מצליח להביא את הידע שלו לקהל עצום, ובמילים שלו – "לפתח את התשוקה שלי לשחמט – למשהו שהוא מועיל לא רק עבורי, אלא גם עבור אחרים".

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.