מה כוס וויסקי יכולה ללמד אותנו על היקום?


תמונות שמציגות את העולם בפרספקטיבה של משקה אלכוהולי


בועז מזרחי | 12 מאי, 2015

לאלכוהול יש אפקט שמשחרר את התודעה ומאפשר לראות את העולם קצת אחרת. הצלם האמריקאי ארני ברטון היה צריך לרוקן כוסות רבות של וויסקי כדי להשיג את נקודת המבט הייחודית שתראו בתמונות שלו. הטוויסט המפתיע הוא שלא בהכרח צריך לשתות את הוויסקי, אלא פשוט לרוקן את הכוס מתכולתה. לסדרת התמונות שיצר שאריות הוויסקי קרא: Vanishing Spirits – The Dried Remains of Single Malt Scotch.

ברטון מצא השראה בתחתית כוסות של וויסקי סקוטי סינגל מאלט – שם נוצרות סצנות מרהיבות המזכירות את נופי כדור הארץ או כוכבי לכת רחוקים. הוא גילה כי השאריות של הוויסקי יוצרות דפוסים מיוחדים כאשר האלכוהול מתייבש ונותרים רק משקעים בכוס: "זה דומה קצת לפתיתי שלג במובן זה שבכל פעם שהוויסקי מתייבש, הכוס מניבה דפוסים ותוצאות שונים".

לראות את החיים דרך כוס וויסקי. צילום מסך מתוך Vanishing Spirits.

כדי ליצור את האשליה של נופים הוא השתמש בתאורה בגוונים שונים. כל צבע מעניק נופך ייחודי לתמונה: חלק מתחתיות הכוס נראות כאילו התמונה צולמה בפינות הנידחות ביותר של היקום, וחלק מהן נראות כמו מבט-על מהחלל לכיוון כדור הארץ.

באתר שלו מספר ברטון כי הרעיון הגיע אליו בזמן שהניח כוס וויסקי משומשת. משהו בתחתית הכוס תפס את עינו, וכשבחן אותה יותר מקרוב גילה קווי מתאר עדינים. לאחר כמה ניסויים עם המצלמה, מצא את הדרך להפוך את השאריות הללו לסדרת התמונות. דברים שונים ביקום נוטים להיות בעלי דמיון רב, אם יודעים למצוא את נקודת המבט הנכונה. לכאורה אין שום קשר בין שאריות אלכוהול, מהדברים הזניחים ביותר שאפשר לדמיין, לבין כוכבי לכת שהאדם יצא מגדרו כדי לחקור. אולי לפעמים פשוט צריך כוס וויסקי כדי לראות כוכבים.

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.