כמה קילומטרים של מילים כתבתם או ציירתם עד היום?


עיפרון עם קילומטראז' המאפשר לעקוב אחרי מרחקי הכתיבה


בועז מזרחי | 26 מרץ, 2015

האם ניתן למדוד כמה ק"מ של מחשבות חלפו במוחנו היום? חברת עיצוב צעירה מאנגליה הגתה כלי פשוט שמאפשר לעקוב אחרי מרחק הכתיבה – הכירו את עיפרון 6 המייל, שאנו נכנה "עיפרון 10 הק"מ", לתפארת השיטה המטרית.

עיפרון 10 הק"מ אינו שונה מעיפרון רגיל במראהו או בתכונותיו. הוא לא כולל חלקים אלקטרוניים או מכניים וגם לא חיבור WiFi  לסמארטפון. המעצבים, Lyon&Lyon הממוקמים בעיר שפילד, עשו שימוש בתכונה הבסיסית ביותר של כל עיפרון – הוא מתכלה. על העיפרון מוטבע סרגל מרחקים שמופיע בגרסת מיילים או קילומטרים. ככל שאתם מורחים את הגרפיט על הדף, כך העיפרון הולך ומתקצר ומסמן לאיזה מרחק הגעתם. כל יחידת מרחק מחולקת לרבעים, כך שתוכלו לדעת מתי עברתם 250 מטרים, חצי ק"מ, 750 מטרים וקילומטר שלם, עד שתגיעו ל-10 ק"מ.

צילום מסך של עיפרון 10 הק"מ מתוך אתר Lyon&Lyon.

הרעיון פשוט להפליא, אך נדרשו תכנון מדוקדק ומדידות רבות כדי לחשב כמה ק"מ אפשר לצייר ולכתוב בגרפיט של עיפרון אחד. בחברה מציינים כי ניתן לייצר קו אחד המחבר בין לונדון וניו יורק בעזרת 576 וחצי עפרונות. וכמובן שישנו הרעיון היצירתי – הקונספט שעומד מאחורי הפרויקט הוא לעודד את המשתמש לכתוב, לצייר וליצור. הכתיבה טומנת בחובה יתרונות מנטליים חשובים עבורנו, ואם אתם מעוניינים לפתח את הצד היצירתי, העיפרון יעודד אתכם לעשות זאת – ככל שתתרגלו כתיבה, ציור או רישום, אתם תלכו ותשתפרו בזה. בחברה אף מעודדים את המשתמשים לציין כל אבן דרך בעיפרון באירוע מיוחד.

את הפרויקט הוציאה החברה למימון באתר Kick Starter, פלטפורמה המסייעת ליזמים צעירים לממש רעיונות יצירתיים באמצעות תמיכה פיננסית מהקהל הרחב. לייצור העיפרון הם בחרו עסק משפחתי אנגלי בן 90 שנה, משיקולים של מקצועיות, מקומיות ומורשת. כעת הוא משווק באמצעות האתר שלהם ואנשים מכל העולם יכולים להזמין מארז.

אמנים שהתרשמו מעיפרון 10 הק"מ החליטו לשתף פעולה וליצור ציורים עם קונספט מיוחד – היצירה נגמרת לאחר 10 ק"מ בדיוק, לא לפני ולא אחרי. את היצירה המאתגרת של האמנית Roanna Wells הבטיחו לתת במתנה לאחד התורמים לפרויקט.

אז כמה מחשבות אפשר לכתוב או לצייר ב-10 ק"מ?

ציור של האמן ג'ון ברגרמן באמצעות עיפרון 10 הק"מ, מתוך עמוד הטוויטר @LyonandLyon_.

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.