3 פרויקטים יצירתיים שהופכים את הרחוב לאמנות


היופי נמצא בכל מקום - צריך לדעת איך להסתכל עליו


בועז מזרחי | 21 דצמבר, 2014

איך לוקחים אלמנטים בנאליים בנוף, כמו פסי רכבת, עמודי חשמל או שכונת עוני, והופכים אותם למלאי חיים? ברחבי העולם אמנים מוכשרים משתמשים בנוף עצמו כדי לעצב מחדש את הסביבה וליצוק לתוכה תוכן אסתטי מעורר התפעלות. עם הרבה יצירתיות ודמיון, הם חושפים את הפוטנציאל המדהים שקיים בכל מקום ומקום – ומזכירים לנו שהיופי קיים תמיד, צריך רק לדעת למצוא אותו.

1. צביעת הפאבלות בברזיל

צמד אמנים מהולנד, haas&hahn, יזמו את הפרויקט favela painting שנועד לטפח את הפאבלות, שכונות המצוקה של ברזיל. המטרה הייתה לא ליצור שינוי קוסמטי, אלא מהפך של ממש בפני האזור. בסיועם של המקומיים הם הפכו שכונות עוני ליצירות אמנות צבעוניות בקנה מידה גרנדיוזי. הפאבלות המקושטות הפכו לאתר איקוני ונמצאות ברשימת המקומות היפים ביותר בריו דה ז'ניירו ובברזיל בכלל.

כך הפכו שכונות העוני של ברזיל ליצירת אמנות. קרדיט תמונה: André Sampaio

2. פסי הרכבת בפורטוגל

מסילות רכבת מטבען הן מונוטוניות ומשעממות, אבל האמן הפורטוגלי Artur Bordalo מצא דרך מקורית להשתמש בתוואי הייחודי להן כדי ליצור אמנות. היצירות שלו החלו לצוץ במקומות שונים ברחבי פורטוגל ובהן הופכים פסי הרכבת לחלק מציור רצפה ענק. הוא משתמש בקווים הישרים של המסילות כנקודת מוצא לציורים שמתפשטים אל שאר הסביבה ובין ציוריו ניתן לראות תווי נגינה, יד לוחצת יד, שחרור אזיקים ועוד.

דווקא ההתכונה 'המשעממת' הופכת את הפסים למלאי חיים. צילום מסך מתוך This Is Colossal

3. עמודי חשמל אנושיים

"ארץ הענקים" הוא שמו של פרויקט מיוחד מאיסלנד, אשר הופך את קווי המתח הגבוה לדמויות אנושיות. על ידי שינויים מינוריים בעמודים, הם מקבלים צורות שונות: אדם עומד, כורע, מניף וכן הלאה. לאורך טווח נדמה כי הדמויות הענקיות עוברות תהליך, מתרוממות מכריעה לעמידה או להיפך. עמודי חשמל הם פרט קודר בנוף, אבל השינוי הזה הופך אותם לאטרקציה מיוחדת ומעניק להם משמעות עמוקה.

הדמויות במחזה עוברות קו עלילה לינארי. צילום מסך מתוך Choishine

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.