האם יש לכם מוח זכרי או נקבי?


שאלון של ה-BBC בודק איזו נטייה מינית יש למוח שלכם


בועז מזרחי | 13 דצמבר, 2014

מדעני מוח, פסיכולוגים ומדענים חקרו את המוח האנושי והגיעו לכמה תובנות מרתקות על ההבדלים בין גברים לנשים. ישנם  מאפיינים מסוימים בהם קיימים שינויים בין המוחות של שני המינים, אך למרבה ההפתעה לא בהכרח לכל גבר יהיה מוח עם נטיות זכריות ולאשה לא תמיד יהיה מח עם נטיות נקביות.

המדע נוהג לייחס למוחות זכריים תכונות כמו ראייה מרחבית ויכולת אנליטית, לעומת מוחות נקביים החזקים בקריאת הבעות פנים וניתוח רגשות של אחרים. כמובן שאין שחור ולבן: הסקאלה רחבה וגם המחקר עצמו מוגבל בדיוקו, אך המבחן יכול לספק לנו עוד זווית מעניינת על הדרך בה המחשבה שלנו פועלת.

מוזיאון המדע בלונדון וה-BBC בנו בשיתוף פעולה מבחן הבודק איזו נטייה מינית יש למוח, על בסיס הספר The Brain Pack של ואן דר מיר ודודליק. סדרה של מבחנים קוגנטיביים קצרים מספקת תובנות לגבי התכונות של המוח – האם הוא הכישורים הדומיננטיים שלו הם אלה הקשורים לנשים , או לגברים. המבדק מורכב מ-6 שאלות אמריקאיות ויזואליות. בכל מבחן תצטרכו לבחור את התשובה הנכונה בעיניכם בזמן קצוב. בתום השאלון המערכת תחשב את התוצאות בכל המבחנים ותציג עבורכם את הנטייה הקוגניטיבית על הסקאלה המינית.

חשוב לציין שהמבחנים מבוססים על מחקר מדעי וההבדלים במבנה המוח בין המינים הוכחו, בין היתר במחקר במחקר שנערך בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת פנסליבניה. נמצא כי כי הקשרים העצביים אצל גברים מחווטים ליצירת חיבור בין תפיסה וקואורדינציה, ואילו אצל נשים ההקשרים העצביים מייצרים תקשורת בין תהליכים אנליטיים ואינטואיטיביים . יחד עם זאת, מטרתו של המבחן היא לתת פרספקטיבה נוספות בלבד על היתרונות הקוגניטביים שלנו. צפו לכמה תוצאות מפתיעות…

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.