מפגש נדיר על גדות הגנגס: מקריות מוחלטת או יד מכוונת?


אחרי 7 שנים: שני זרים מגלים כי נפגשו בהודו בזכות תמונה


בועז מזרחי | 8 דצמבר, 2014

זהו מקרה שעל פניו נראה כבלתי אפשרי והוא מעורר שאלות מהותיות לגבי גורל, מקריות והנסיבות המדהימות של החיים. הסיפור יוצא לדרך כאשר צלם קנדי בשם ג'ואי ל. מקבל ציוץ בחשבון הטוויטר שלו: "היית בהודו ב-2007? עשיתי זום לתמונה שצילמתי בורנאסי ומסיבה כלשהי נדמה לי שזה אתה".

המסר הזה התקבל מאנטוני קורץ, גם הוא צלם במקצועו, החי בגרמניה. התמונה צולמה מרחוק, על גבי סירה בלב נהר הגנגס, בעוד ג'ואי היה על הגדה. לאחר שבחן את התמונה ברזולוציה גבוהה יותר והצליב נתוני תאריכים, הגיע למסקנה כי אכן – הוא זה שנתפס בעדשתו של קורץ באותו רגע על גדות הנהר.

כדי לחזק את המסקנה ולוודא שאכן הוא זה שמופיע בתמונות, שכן הסטטיסטיקה במקרה כזה היא נגדו, הוא שאל את הצלם הגרמני אם יש בידו עוד תמונות מאותו סט. למרבה ההפתעה התשובה הייתה חיובית.

הגנגס. האם זה מקרי שדווקא באתר רוחני התרחש המפגש הגורלי?

בתמונה הנוספת ששלח אליו קורץ, נתפס ג'ואי בדיוק בזמן שהוא עצמו מצלם תמונה של שתי נשים על שפת הגנגס. עוד בירורים ועוד הצלבות, והבלתי ייאמן קרה, הוא מצא את התמונה של שתי הנשים, אותה צילם בזמן שצילמו אותו.

ואם עד עתה הסיפור נשמע קרוב לבלתי אפשרי, כאן מגיע השיא שבאמת הדהים את ג'ואי. ברקע של שתי ההודיות הצעירות, בלב הנהר, שטות להן סירות ומתוכן אנשים מצלמים את הגדה. אחד מהם היה קורץ.

7 שנים אחרי שתיעדו אחד את השני באותו רגע בזמן, הצליח היקום להפגיש בין שני זרים אלה, שנפגשו כבר בעבר, רק לא ידעו על כך ולא דמיינו שיבוא יום ואותה לחיצת כפתור על המצלמה, כזו שלחצו אלפי פעמים, תתגלה כמשמעותית כל כך. את הסיפור המלא והתמונות שצילמו השניים תוכלו למצוא בבלוג של ג'ואי ל.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.