הדברים הנסתרים מהעין: גיפים מהפנטים חושפים את נפלאות הטבע


המעצבת אלינור לאטז משלבת בכשרון עיצוב מוקפד וידע מעולם הביולוגיה


בועז מזרחי | 19 נובמבר, 2014

מה עושה מעצבת גרפית צעירה עם תואר בביולוגיה מולקולרית? לכאורה, שני התחומים לא יכולים להיות רחוקים יותר זה מזה, אך המדענית והאמנית אלינור לאטז מסיאטל, מצאה דרך מקורית לקרב ביניהם. לאטז מעצבת אינפוגרפיקות המסבירות תופעות שונות בעולם הטבע. את המידע היא מבססת על ניסיונה במעבדה לחקר יתושים ועל מחקרים מדעיים, שהופך, תחת ידה הכשרונית לחגיגה של צבע ותנועה.

אחת הדוגמאות היפות לעבודתה היא אנימציית הכנפיים. לאטז מדגימה באמצעות גיפים כיצד עובדות כנפיים שונות בממלכת הטבע. היא השתמשה בסרטוני יוטיוב המציגים בעלי חיים מעופפים בהילוך איטי, ובאמצעות תוכנות עיצוב שונות מיפתה נקודות שונות במסלול חבטת הכנף שלהם. התוצאה היא דפוס גרפי של תנועת הכנף אצל 5 בעלי חיים שונים.

 אינפוגרפיקה נוספת מדגימה את אופן פעולת השריר בגוף האדם. האנימציה מגלה את התהליך שמתרחש בתוך גופנו בכל פעם שאנו נעים – בין אם תוך כדי ריצה או במהלך הקלדה – מהרגע בו העצב המחובר לשריר מעביר את הפקודה החשמלית מהמוח, ועד לשריפת הקלוריות בפעולת השריר.

ללאטז פרויקטים מדהימים נוספים המופיעים בבלוג TabletopWhale ועבודות אמנות מסוגים שונים, כמו למשל מפת העולם מעץ, אותן תוכלו למצוא בעמוד שלה באתר Behance.

רב התחומיות שלאטז התברכה בה – שהוא מפתח להצלחה יצירתית – מאפשר לה ליצור אמנות מהפנטת שהיא גם מרחיבת דעת.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.