מבית ספר יהודי בברוקלין לפאב בלונדון – השיר שמשגע את הרשת


מבית ספר יהודי בברוקלין לפאב בלונדון – השיר שמשגע את הרשת


בועז מזרחי | 30 אוגוסט, 2015

האינטרנט מאפשר לאדם בודד להשפיע על חייהם של מיליונים ברחבי העולם. זה יכול לבוא ממנהיג, סלבריטאי או איש רוח, וזה יכול גם ללבוש צורה של נערה חסידית אנונימית בכיתה י"א. צ'אני גורקין, נערה יהודייה תושבת ברוקלין, כתבה שיר שהפך במהרה לוויראלי ומעודד אנשים בכל העולם.

אבל בואו נדלג רגע לנקודת ההתפרצות של הסיפור. התאריך הוא 22 ביולי 2015. צעיר אנגלי בשם רוני ג'ויס נכנס לפאב בצפון לונדון ורואה על אחד הקירות דף A4 פשוט ועליו שיר שנפתח בשורה Today was the absolute worst day ever. ג'ויס קורא את השיר, פעמיים, ומחליט לצלם אותו ולהעלות כציוץ בטוויטר.

אחרי זמן לא רב, נדהם ג'ויס לגלות כי כתבי חדשות מרשתות בכל העולם פונים אליו בבקשה להשתמש בתמונה ולפרסם אותה באתרים שונים. הפתיחה ומהלך השיר הם עגומים ומדכאים למדי – ובכל זאת, כשתסיימו לקרוא את השיר תבינו מה הפך אותו לתופעה ויראלית מרגשת ומשמחת.
הנה הציוץ המקורי:

pic.twitter.com/q3BReodddw— Ronnie Joice (@ronniejoice) יולי 22, 2015

כן, כל מה שצריך כדי להבין את התחכום המופלא של השיר זה לקרוא אותו מהסוף להתחלה. אנשי המדיה עשו תחקיר קטן כדי לברר את מקור הטקסט, ושרשרת ה"ראיות" הובילה אותם אל האתר Poetry Nation, שם פרסמה אותו המחברת. משם הצליחו להתחקות אחר עקבותיה עד לבית ספר חסידי לבנות בברוקלין, ניו יורק, שם לומדת גורקין.

בפרופיל הפייסבוק שלו כתב ברוך גורקין, אביה של צ'אני, כי השיר חובר בסתיו שעבר כעבודה לבית הספר. ניו-יורקר שנתקל בשיר ברשת שלח אותו לבן דודו בתגובה לפוסט שלילי בפייסבוק. האדם הזה היה במקרה מנהל האירועים באותו פאב בלונדון שאליו נכנס ג'ויס, כשהוא שחוק אחרי יום קשה. את יתר הסיפור אנחנו כבר מכירים.

אתר החדשות ABC news מדווח כי מנהל הפאב זאקרי סטיבנסון אמר ש"זה עורר בי רגש ובאמת שינה את הפרספקטיבה שלי על דברים". אמה של צ'אני, דינה גורקין, סיפרה לאתר כי "אחת האמונות הגדולות בפילוסופיה החרדית היא שהמחשבה שולטת על הלב, שאנו יכולים לתעל את הרגשות שלנו לכיוון החיובי, שיש אלוהות בכל דבר, ושחלק מהמשימה שלנו בחיים זה לחפש את הטוב, למצוא אותו ולהפיץ אותו".

על פי הפילוסופיה הזו פעלה צ'אני גורקין כאשר המורה שלה ביקש לכתוב שיר על היום הגרוע ביותר בחייה. היא סירבה להתמקד בשלילי, וביצירתיות בלתי רגילה הצליחה להפוך את הקערה על פיה. השיר מכיל מסר מעודד שיכול להעלות חיוך על פנינו ברגע אחד. ואולם הוא טומן בחובו גם תפיסה רחבה יותר לחיים, ולפיה שינוי בזווית ההסתכלות יכול לעשות את ההבדל.

תמונת כותרת: Botond Horvath / Shutterstock.com.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.