4 אפליקציות לתרגול יוגה ומיינדפולנס בכל זמן ובכל מקום


כך תשיגו שלווה נפשית לאורך כל היום


בועז מזרחי | 23 אוגוסט, 2015

בגיליון פברואר 2014 של המגזין Mindful התראיין פרופסור ג'ון קבט-זין, אחד מדמויות המפתח בשילוב תחום המיינדפולנס והמדיטציה ברפואה המודרנית. כשנשאל על מידת ההשפעה של פרקטיקת המיינדפולנס, השיב ש"אם יש חוברת הדרכה להיות אנושי, אז המדע והרפואה המערביים סיפקו חלק אחד שלה, ומסורות ההתבוננות הפנימית סיפקו חלק אחר, החלק שקשור לגילוי ולטיפוח המשאבים הפנימיים העמוקים שלנו".

קבט-זין החל ליישם את המיינדפולנס בתרפיה עוד בסוף שנות ה-70. היום היתרונות של יוגה, מיינדפולנס ושאר תרגולי מדיטציה נחקרים ומוכחים מדעית, וחלק ניכר מהתודה מגיע לעבודתו של קבט-זין. האמונה כי החיים המערביים מספקים אתגרים ששיטות המדיטציה והיוגה למיניהן יכולות להתמודד עמם הביאה לפיתוחן של אפליקציות רבות בתחום, שמטרתן להתאים את התרגולים המסורתיים לאורח החיים המודרני. הנה ארבע שתוכלו לנסות להטמיע באמצעותן את תרגול הנפש בשגרה היומיומית.

1.  Daily Yoga – יוגה כאורח חיים רפואי

מפתחי האפליקציה מעודדים את הציבור לקחת יותר שליטה על הבריאות שלהם באמצעות הסמארטפונים. באתר האפליקציה נכתב כך: "יוגה היא כבר לא עיסוק ייחודי, אלא בחירה בסגנון חיים וחלק מבוסס מהבריאות שלנו". בין היתר מוצעות תכניות אימון, ספריית תנוחות, מוזיקת רקע לבחירה, סרטוני הדרכה וכן קשר עם קהילת המשתמשים באפליקציה. באתר עצמו תוכלו למצוא מידע נוסף על יוגה, חדשות בתחום ועוד. זמינה חינם למשתמשי אנדרואיד ו-IOS.

2.  Smiling Mind – לשמור על מוח מאושר

צוות של פסיכולוגים עם מומחיות בתרפיה לילדים ומתבגרים ניצלו את הידע שלהם לפיתוח ארבע תכניות – מגובות במחקרים אקדמיים – לתרגול מיינדפולנס על פי קבוצות גיל. בכל תכנית תרגילים שונים שנועדו לאמן את המוח ולהרגיע את הנפש, ובסופם משוב עצמי לבחינת יעילות התרגול. באתר, שבו תוכלו לקבל מידע רב על המדע שמאחורי התרגול, נכתב: "זהו כלי פשוט שמעניק תחושה של רוגע, בהירות  ושביעות רצון". זמינה חינם למשתמשי אנדרואיד ו-IOS.

3.  Stop, Breathe & Think – מתאימה את התרגול לסיטואציה

כשמה, האפליקציה הזו מבוססת על שלוש פעולות: הראשונה – לעצור את מה שאנו עושים ולהתבונן על המחשבות, הרגשות והתחושות הפיזיות שלנו. השנייה – לתרגל נשימה במטרה ליצור רווח בין המחשבות. והשלישית – לחשוב במטרה להרחיב את נקודת המבט ולחזק את כוח השלווה הפנימי. הייחודיות של האפליקציה בהתאמת אופי ושיטת התרגול למצב רגשי נתון. מטרתה לעודד חמלה וטוב לב על ידי אימון המוח: "למעשה אנו יכולים לשנות את החיווט של המוח כדי להיות יותר שלווים ומלאי חמלה, פשוט על ידי הכוונת המחשבות והדמיון שלנו". זמינה חינם למשתמשי אנדרואיד ו-IOS.

4.  buddhify  – תכנית לכל שלב ביום

ממשק המשתמש של האפליקציה בנוי בצורת גלגל, כשכל חלק בו מכסה פעולה או פרק זמן שונה במהלך היום. כך למשל, תוכלו למצוא תרגול אחד להליכה ברחוב, תרגול אחר להשכמה, תרגול נוסף לרגעי מתח וכן הלאה. "זוהי אפליקציית מיינדפולנס זוכת פרסים, עם מעל 80 מדיטציות מודרכות  שנוצרו עבור כל מקום שאתם שבו אתם נמצאים וכל דבר שאתם עושים". לאפליקציה מערכת סטטיסטיקה וגרפים למעקב אחר שיפור. זמינה בתשלום למשתמשי אנדרואיד ו-IOS.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.