מה המשפט היפה ביותר שקראתם אי פעם? אלה הם 9 המתמודדים שלנו


גולשי Reddit מדרגים את הטקסטים המרגשים ביותר שקראו


ירדן להבי | 18 אוקטובר, 2016

יש מילים שבכוחן לגרום לנו לעצור את כל מה שאנו עושים ופשוט לחשוב. הן מסוגלות להעלות בנו זיכרונות מתוקים ולקחת אותנו לשיט באוקיינוס של הרהורים ומחשבות. הן נחרטות בנו ומותירות את חותמן. במובן מסוים אנו יכולים להתאהב במילים והן, מצדן, עשויות להתמזג אל תוך האישיות שלנו.

בזמן שאתם קוראים שורות אלה, סביר להניח שעולה בזווית הפה שלכם חיוך כשאתם חושבים על הספר, על השיר או על הציטוט האהוב והיפה ביותר בעיניכם. אחד הגולשים באתר Reddit  זרק לאוויר את השאלה "מה המשפט או הקטע היפה ביותר שאי פעם קראתם?" בתגובה, החלו הגולשים באלפיהם לצטט את המשפטים האהובים עליהם, ויצרו מאגר מרשים של מילים קסומות. ליקטנו עבורכם תשעה משפטים מתוך הדף, ואתם מוזמנים להיכנס אליו ולהתרשם מעוד אלפי ציטוטים מעוררי השראה וממילים יפות שהגולשים משתפים.

1. "לִהְיוֹת אִתָּךְ אוֹ לֹא לִהְיוֹת אִתָּךְ, כָּךְ נִמְדַּד זְמַנִּי."

חורחה לואיס בורחס, מתוך השיר המאוים

 

2. "היא לא עשתה דבר שיכולתי לראות. היא רק עמדה שם, נשענת על מעקה המרפסת, מחזיקה את היקום מליפול."

ג'רום דייוויד סלינג'ר (התפסן בשדה השיפון), מתוך הספר נערה שהכרתי

 

3. "זה חמק מאתנו באותו זמן, אבל זה לא משנה – מחר אנחנו נרוץ מהר יותר, נפרוש את  ידינו רחב יותר… ואז בבוקר נפלא אחד – "

פרנסיס סקוט פיצג'רלד, מתוך הספר גטסבי הגדול

 

4. "אני יודע שאני בן תמותה מטבעי, וארעי; אבל כשאני מאתר להנאתי את הפיתולים הלוך וחזור מהגופים השמימיים, אני כבר לא נוגע עם רגליי בארץ: אני ניצב בנוכחות זאוס בעצמו ושותה מלוא הכוס מנקטר האלים."

האסטרונום בן יוון העתיקה, תלמי

5. "ערימת אבנים חדלה מלהיות ערימת אבנים ברגע שבו אדם אחד מהרהר בה, נושא בתוכו את בבואתה של קתדרלה."

אנטואן דה סנט-אכזופרי, מתוך הספר הנסיך הקטן

בול ישראלי משנת 1994 עם ציטוט מהנסיך הקטן. catwalker / Shutterstock.com.

 

6. "תסתכלו שוב על הנקודה הזאת. זה כאן. זה הבית. זה אנחנו. על נקודה זו נמצאים כל אהוביך, כל מכריך, כל מי שאי פעם שמעת עליו, כל בן אנוש שנוצר וחי את חייו. צירוף של כל הצער, הכאב, השמחה וההנאה, האמונות, האידאולוגיות, הדוקטרינות החברתיות והכלכליות, כל צייד ומלקט, כל גיבור ופחדן, כל בונה או הורס של ציביליזציה, כל מלך ואיכר, כל זוג צעיר ואוהב, כל אם או אב, כל ילד לו קיוו, כל ממציא וחוקר, כל מלמד מוסר, כל פוליטיקאי מושחת, כל 'סופרסטאר', כל 'מנהיג עליון', כל קדוש או חוטא בהיסטוריה של המין שלנו חי שם – על גרגר אבק קטנטן שתלוי בקרן שמש."

האסטרונום קרל סייגן, מתוך דבריו על התמונה נקודה כחולה חיוורת

 

7. "לראשונה גיליתי מה אני יכולה לאהוב באמת – מצאתי אותך. אתה החיבה שלי – האני הטוב יותר – המלאך הטוב שלי – אני קשורה אליך בחיבור עז. אני חושבת שאתה טוב, מחונן, מקסים: תשוקה יוקדת וכבדת משקל נוצרת בתוך לבי; היא נוטה אליך, מושכת אותך אל מרכזי ומעיין חיי, מפתלת את הקיום שלי סביבך – ומציתה להבה טהורה, עוצמתית, שמתיכה אותך ואותי לאחד."

שרלוט ברונטה, מתוך הספר ג'יין אייר

 

8. "סודות הופכים את החיים למעניינים יותר. אתה יכול להיות עם מישהו בחדר עם קהל ולגעת בו מבלי לגעת, על ידי המבט לבדו, מכיוון שהוא מכיר בך חלק שאף אחד אחר לא מכיר. ובכל פעם שאתה אתו, שניכם נמצאים לבד, מכיוון שאת האתה שהם יכולים לראות, אף אחד אחר לא יכול לראות".

מוחסין חמיד, מתוך הספר עשן עש

 

9. "אני מקווה, ססלי, שלא אפגע בך אם אציין, די בכנות ופתיחות, שאת נדמית בעיניי להיות, בכל דרך, ההתגלמות האנושית הנראית לעין של שלמות."

אוסקר ווילד, מתוך הספר חשיבותה של רצינות

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.