הציצו לאולפנים שבהם שרו הביטלס לראשונה את All You Need Is Love


סיור אינטראקטיבי באולפני אבי רוד בלונדון


בועז מזרחי | 28 יולי, 2015

כשאתם מאזינים לשיר האהוב עליכם, האם אתם עוצרים לחשוב היכן נולד, כלומר איפה נמצא אולפן ההקלטה שלו? לא תמיד אנחנו נותנים לכך את הדעת, אבל אולפנים הם ערש התרבות המודרנית, או לפחות חלק נכבד ממנו. הם משמשים כנקודת המעבר מרעיון במוחם של האמנים לכדי יצירה מוגמרת ומוכנה לקהל. שירים, דיבובים לסרטים, פסי קול וכמעט כל קטע סאונד שמופץ ברבים הגיח לאוויר בתוך אולפן.

אחד האולפנים המפורסמים ביותר בהיסטוריה הוא אבי רוד (abbey road), והוא ממוקם בלונדון. פרויקט משותף של האולפנים ושל גוגל הוליד סיור מודרך אינטראקטיבי שלוקח אתכם למסע אל לבה הפועם של תעשיית המוזיקה והצליל בכלל.


היסטוריה של אבק כוכבים

כמה מנכסי צאן הברזל של המוזיקה והקולנוע הוקלטו באולפני אבי רוד. הביטלס הקליטו שם את האלבום המפורסם שלהם, שנקרא על שם הרחוב שבו שוכנים האולפנים. בעקבות ההצלחה המסחררת של הביטלס החליפו האולפנים את שמם (עד אז אולפני EMI) – לשם האלבום והרחוב.

בין הלהקות הנוספות שהקליטו שם שירים ואלבומים מפורסמים תמצאו את רדיוהד, פינק פלויד, דוראן-דוראן, הצלליות של קליף ריצ'רד ועוד. כמו כן הוקלטו באולפנים פסי הקול של שוברי קופות כמו מלחמת הכוכבים, לב אמיץ, שרק, שר הטבעות והארי פוטר. האולפנים, אם כן, הם כמעט בגדר מוזיאון להיסטוריה של המוזיקה במאות ה-20 וה-21. הקירות שלהם שמעו לראשונה כמה מהצלילים המוכרים והאהובים ביותר בתבל.

אולפני אבי רוד בלונדון, ערש התרבות המודרנית. מקור:Inside abbey road.

החוויה

כדי לחגוג את התרומה של אבי רוד לתרבות שלנו וכדי לפתוח את הקהל לזווית מרגשת ופחות מוכרת של היצירה, השיקו גוגל והאולפנים את החוויה התלת-ממדית. הפלטפורמה האינטרנטית פותחת לקהל הרחב בכל העולם גישה חופשית לשלושת האולפנים שבהם מתחולל הקסם.

הסיור עצמו עשיר במולטי מדיה: תמונות פנורמיות היקפיות מאפשרות לחקור את האולפנים מכל זווית אפשרית. הדרך בין כלי הנגינה וטכנולוגיית הסאונד רצופה בהסברים מרתקים, קטעי וידיאו ותמונות. חלק מהסימולציה צולם באופן שייתן תחושה מציאותית, כך שמיד עם הכניסה תבחין אוזנכם בנגינת נבל ותוכלו לראות את הנגנית פורטת על המיתרים בזמן אמת. באותו אופן, גם טכנאי הסאונד בחדרי הבקרה יהיו עסוקים כשתיכנסו לבקר וכך גם דמויות נוספות שתפגשו במהלך הסיור.

רכיב מעניין נוסף הוא הסימולטור: בכל אחד משלושת האולפנים תוכלו גם להיכנס לחדרי הבקרה ולבחון את הכישורים המוזיקליים שלכם באמצעות הדמיה של עריכת סאונד. כיצד לשלב בין כלי הנגינה השונים, איזה דגש לתת לזמר לעומת הגיטרה וכדומה. זה יעניק לכם תמונה מלאה יותר לגבי המוזיקה שאתם מאזינים לה והעיבוד שהיא עוברת כדי להגיע לרמת האיזון המושלמת בין כל חלקיה.


זרקור אל מאחורי הקלעים

המוזיקה והקולנוע הן תעשיות עתירות תהילה, אבל דווקא המקום שבו הכול נוצר תמיד נשאר בצל והקהל זוכה ליהנות רק מהתוצאה הסופית. גוגל ואולפני אבי רוד מאפשרים להציץ לעולם הקסום של היכלי הסאונד ולהגיע אל המקורות, אל המעיין הטכני שמאפשר לעולם הצלילים המופלא להפוך לאפשרי.

תמונת כותרת: Claudio Divizia / Shutterstock.com.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.