4 דרכים קלות שיעזרו לכם להרחיב את הידע הכללי


הכירו כלים אינטרנטיים פשוטים להרחבת אופקים


בועז מזרחי | 27 יולי, 2015

ידע כללי נתפס אצלנו כדבר חיובי באופן אינטואיטיבי, אבל מה באמת התועלת שלו? האם ידע כללי הכרחי? התשובה היא לא, הוא לא הכרחי. העובדה היא שאפשר להיות אדם מוצלח וטוב גם ללא ידע כללי רב. יחד עם זאת, ידע כללי הוא תמיד תוספת חיובית לצמיחה אישית בפן הקוגניטיבי והחברתי.

מבחינה שכלית, ידע רב בתחומים שונים מעשיר את העולם האסוציאטיבי שלנו והופך אותנו ליצירתיים יותר. יותר מכך, ידע כללי הוא אחד הכלים החשובים להבנה של רעיונות ושל טקסטים מורכבים. תכנים רבים מסתירים בתוכם התייחסות מרומזת לעובדות כאלה ואחרות, שבלי היכרות אתן קשה לרדת לעומק דעתו של הכותב – ואפשר בקלות לפספס את הרעיון.

ברמה החברתית, ידע כללי הוא מפתח לאינטראקציה עם אנשים. ככל שהידע הכללי שלכם רחב יותר, באופן סטטיסטי יש לכם מכנה משותף עם יותר אנשים. לידע כללי יש גם ערך שימושי לא מבוטל שיכול לבוא לידי ביטוי בסיטואציות שונות בחיי היומיום. לבסוף, ככל שיש ברשותנו יותר מידע על העולם הסובב אותנו, אנו יכולים לקבל תמונת מציאות רחבה שעוזרת לגבש את הביטחון העצמי, את התודעה ואת הזהות שלנו.

עכשיו כשהשתכנענו שידע כללי הוא לא הכרחי אבל כן מועיל, הנה 4 דרכים אינטרנטיות פשוטות שיכולות להעשיר את עולם הידע שלכם, תוך שימוש אגבי במחשב או בטלפון הנייד.

 

1. Wiki Random: עמוד הבית האקראי של ויקיפדיה

ויקיפדיה היא עולם תוכן בלתי נדלה המכיל ידע כמעט בכל תחומי הנגיעה האנושית. בארגון פיתחו אלגוריתם שמאפשר להגדיר את ויקיפדיה כעמוד הבית בדפדפן שלכם, והבונוס: בכל פעם שתפתחו חלון חדש, יופיע בעמוד ערך אקראי מתוך ויקיפדיה. זה מבטיח לכם שכל ביקור באינטרנט, מעדכון מזג האוויר ועד למעבר על מיילים, יתחיל ברכישה אקראית של ידע כללי.

 

2.  Mainichi: תוסף לדפדפן ללימוד ביטויים וסימנים ביפנית

Mainichi הוא כלי ללימוד יפנית בצורה פשוטה, על ידי שילוב של תמונות מילים וסימנים. כדי להשתמש בו צריך להתקין תוסף בגוגל כרום, ובכל פעם שתפתחו לשונית חדשה תופיע כרטיסייה שתעשיר את הידע שלכם בשפה היפנית. זה אמנם לא ידע כללי במובן הרחב שלו, אבל זה גם לא קורס בשפה היפנית. הייחוד של Mainichi הוא העשרה אקראית בפורמט של טריוויה, ולכן הוא נכנס לרשימה.

ידע רחב עוזר ליצור קשר עם הסביבה שלנו. צילום מסך: Mainichi.

3.  The WikiFix: עובדות רנדומליות מוויקיפדיה

עוד כלי של האנציקלופדיה האינטרנטית הוא The WikiFix. יש שני הבדלים מהותיים בינו ובין עמוד הבית של ויקיפדיה: הראשון הוא שאין צורך להגדיר עמוד בית. The WikiFix הוא עמוד אינטרנט רגיל ששולף עובדות בלחיצה על כפתור אדום. ההבדל השני הוא שמדובר בעובדות ולא בערכים שלמים. העובדות נגזרות מתוך ערכים שקיימים בוויקיפדיה, אך הן קצרות ועומדות בפני עצמן. אם עובדה מסוימת מצאה חן בעיניכם, תוכלו לשתף אותה בטוויטר.

4.  Insta nerd: מחולל עובדות ידע כללי

Insta nerd נועד להרחיב את מעגל הידע הכללי שלכם בלחיצת כפתור. במה הוא שונה מהקודמים? באתר מציינים כי הוא מצב הביניים של מאמרים ארוכים ועובדות קצרות. כלומר, המידע נלקח ממקורות לימודיים, אך נערך ומוגש בתמציתיות כך שלקורא יהיה נוח לעכל מידע מורכב. שילוב התמונות מוסיף גם הוא לחוויית המשתמש, וגם כאן ניתן לשתף עובדות בטוויטר ובפייסבוק. רכיב נוסף שקיים ב-Insta nerd מאפשר לכם לפתוח שיחה המתבססת על עובדה שעניינה אתכם, כך שיש פה גם היבט שיתופי.

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.