אם הייתם יכולים לברוא את העולם, איך הוא היה נראה?


משחק אינטראקטיבי שמאפשר לעצב את כדור הארץ כרצונכם


בועז מזרחי | 29 יוני, 2015

עד כמה אנו יכולים להשפיע בבניית המציאות שבה אנו חיים? איזו השפעה יש לנו כיצורים אינדיבידואלים על העולם? ואילו שינויים הייתם עושים בכדור הארץ לו יכולתם לעצב אותו לפי מיטב דמיונכם? Planet maker הוא פרויקט אינטראקטיבי של Google המאפשר להשתעשע בכל השאלות הללו.

כחלק ממיזם הניסויים האינטרנטיים בקוד פתוח של דפדפן Chrome, מציג מתכנת עצמאי בשם קווין גיל ממשק תלת-ממדי שמאפשר לכם לעצב את כדור הארץ מחדש. מה זה אומר? גיל יצר פלטפורמה שמאפשרת למשתמשים לשלוט במגוון רחב מאוד של פרמטרים בכוכב. הוא מסביר: "Planet Maker מאפשר לכם ליצור ולשנות עולם משלכם תוך שימוש בתמונות, מרקם, תאורה, ויותר חשוב, בדמיון שלכם".

אתם מתחילים עם דגם תלת-ממדי רגיל של כדור הארץ, ויכולים להוסיף לו את הטאץ' האישי שלכם: בין היתר אפשר לקבוע את המרקם, התאורה, שעות היממה, הטיית כדור הארץ על צירו, העננות, החדות הטופוגרפית, סצנת הרקע של הכוכבים ועוד שפע של גורמים המשפיעים על נראות כדור הארץ. בעמוד ההסברים תוכלו למצוא מגוון דרכים יצירתיות לעצב את העולם.

כדור הארץ עם שני ירחים, טבעות ואטמוספרה מעובה. צילום מסך: Planet maker.

שלושה מהרכיבים היותר מיוחדים שהכניס גיל לממשק הם האפשרויות לקבוע את גודל האטמוספרה, ליצור ירחים ולהוסיף לכדור הארץ טבעות, דוגמת אלו המקיפות את כוכב שבתאי. המיוחד ברכיבים הללו הוא גודל השינוי שהם משווים לסביבה המוכרת שלנו. מרתק לגלות איך נראה העולם עם אטמוספרה בועתית, עם טבעות צבעוניות ועם כמה ירחים החגים סביבו – בתמונה תלת-ממדית וחיה.

היות שהדגם הבסיסי מייצג את כדור הארץ בדיוק רב, ההתאמות שמבצעים לא משנות את הכוכב לבלי היכר, אך בו בזמן הן מאפשרות לשחק את תפקיד מעצב הפנים של כדור הארץ. הפרויקט מעניק הזדמנות לתת ביטוי ליצירתיות ולהחליט כיצד העולם היה נראה לו זה היה תלוי בכם. ואם התוצאה הסופית לא מצאה חן בעיניכם, תמיד תוכלו ללחוץ על Reset ולברוא עולם חדש…

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.