אתנחתא של טבע: מפל ציורי שיעזור לכם להירדם על רקע הנוף הכפרי של אירלנד


וידאו ויראלי של נהר זורם מסייע לאנשים עם נדודי שינה


בועז מזרחי | 26 מאי, 2015

הסצנה הטבעית באזור הכפרי של מחוז לייטרים באירלנד יכולה לגרום לכל אחד לעצום עין ולשקוע בשינה שליווה ונעימה. העצים הירוקים, הגשר הקטן שמעל המים, ציוץ הציפורים ויותר מכל, צליל המים המפכפכים לאיטם במורד מפל הסלע הקט – יוצרים סביבה כל כך מרגיעה שהיא מסייעת לאנשים עם אינסומניה בכל רחבי העולם להירדם.

אמן מקומי בשם ג'וני לווסון צילם מפל קטן בנהר בונט במשך 8 שעות והעלה אותו לרשת כדי לעזור לאנשים להתרכז בלימודים, להקל את שנתם ולסייע להם להגיע לשקט נפשי. הוידאו קיבל תגובות אוהדות מאוד והפך ויראלי, עם קרוב ל-8 מיליון צפיות (נכון לכתיבת שורות אלה). מחקרים כבר הוכיחו כי לסצנות טבעיות ומקורות מים בפרט יש השפעה חיובית על בני האדם. כשמצרפים לכך את התגובה המדהימה של הרשת לוידאו, קשה להתווכח עם יעילותו של הנהר האירי הקט בהפצת שלווה ונחת.


נהר של נחת לנפגעי פוסט טראומה

הוידאו של לווסון אמנם עלה ליוטיוב לפני מספר שנים, אולם כעת הוא צף מחדש לאחר שמספר בתי חולים בלונדון החליטו להשתמש בו לצורך טיפול ניסיוני בפוסט טראומה. ד"ר דורותי ווייד, פסיכולוגית בריאותית מבית החולים של הקולג' האוניברסיטאי בלונדון, סיפרה ל-BBC כי "מטרת הניסוי היא למנוע ממטופלים ביחידה לטיפול נמרץ לפתח תסמונת דחק פוסט טראומטית". ווייד הוסיפה: "כחלק מהתרפיה אחיות נותנות למטופלים טאבלטים עם חומרים מרגיעים. זה כולל את וידאו הסצנה הטבעית השליווה של ג'וני לווסון".


מפיץ רוגע בכל העולם

למרות שהמחקר משתמש בוידאו לטיפול בפוסט טראומה, הסרטון של נהר בונט נוצר באופן ספציפי עבור נדודי שינה, ולכן הוא אורך שמונה שעות ברציפות: "אם אנשים מתעוררים באמצע הלילה, הם ישמעו את צליל הטבע. זה יחזיר אותם לישון".

מתחת לוידאו ציין לווסון כי הוא מיועד לסייע גם לריכוז בשעת הלימודים והוא אף צירף כמה טיפים ללימוד נכון. הוא ביקש מהגולשים לספר לו כיצד הם משתמשים בוידאו, מה שעורר גל תגובות משלל מדינות ברחבי הגלובוס: חלק מהגולשים סיפרו לו שהם הצליחו להתגבר על נדודי שינה בזכות צלילי הנהר, חלקם כתבו כי הוא סייע להם להוציא ציונים טובים יותר בלימודים וחלקם פשוט הודו לו על ששיתף את היופי הזה עם כל העולם.

לווסון חולק עוד מגוון של סרטונים מאזור מגוריו כדי לקרב את הטבע לבתיהם ונפשם של אנשים. "אני מחשיב עצמי כבר-מזל לחיות בגבעות השקטות והבתוליות של מחוז לייטרים", הוא אומר. הסערה האינטרנטית שחולל הוידאו עומדת בניגוד גמור למימיו העדינים של הנהר, אבל אנחנו כבר יודעים שמים שקטים חודרים עמוק. נהר הבונט אולי זורם לאיטו אי שם באזור נידח באירלנד, אבל המים שלו נושאים עמם שלווה ורוגע לכל פינה בתבל.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.