הכניסו צבע לזמן שלכם – השעון שמספר מה השעה בגוונים


דרך מקורית להסתכל על חלוף הזמן


בועז מזרחי | 26 מאי, 2015

בפעם הבאה שתשאלו מישהו מה השעה, אל תתפלאו אם הוא ישיב לכם "כחול בהיר". שעון הצבע, כשמו, מציג את הזמן בצבעים והופך את השעות לקצת יותר מעניינות. זהו פרויקט אישי של ג'ק היוז, מעצב גרפי פרילנסר שמפתח מוצרים גם להנאתו.

השעון מתרגם את הזמן לצבעים לפי ספירה הקסדצימלית –  מערכת מספרים הנמצאת בשימוש בעולם המחשבים ומתבססת על 16. המערכת הזו מתאימה לייצוג ביטים, יחידות הבניין הדיגיטליות, ולתרגום השפה הבינארית. במחשב, הצבעים השונים מאוחסנים כקודים של ביטים, לכל צבע מספר משלו: היוז תרגם את השעות לקוד של הצבע האדום, את הדקות לקוד הצבע הירוק ואת השניות לקוד של כחול, לפי שיטת RGB המקובלת לייצוג צבע בצורה דיגיטלית. בכל 24 שעות יש מחזור של מעבר משחור ללבן.

התוצאה של החישוב המסובך הזה היא שעון דיגיטלי בעל רקע המחליף גוון בכל שנייה שעוברת. השינוי בין רגע אחד למשנהו כמעט ואינו מובחן, אך אם תביטו בשעון מספר שניות, תוכלו להרגיש כי הצבע עובר תהליך. לשעון שני מצבים – האחד מראה את השעה והשני מציג את הקוד של הצבע בשפה בינארית.

מימין הייצוג ההקסדצימלי, משמאל השעה וברקע הגוון. צילום מסך מתוך The Color Clock.

בהתאם לשיטת ה-RGB, קיימים בשעון 3 מחזורי שינוי: בכל שנייה מתחלף גוון על בסיס הצבע הכחול. בכל תחילת דקה מתחלף גוון על בסיס הצבע הירוק, ובכל תחילת שעה מתחלף הגוון על בסיס הצבע האדום. זה מבטיח שבכל 24 שעות לא תראו את אותו הצבע פעמיים – לכל זמן הצבע הייחודי לו. היוז שמר על עיצוב נקי וחלק, כך שהשעון יוכל לשמש כרקע לשולחן העבודה במחשב או בסמארטפון במכשירי אנדוראיד. לדבריו, "הפרויקט נולד מתוך סקרנות לתרגם זמן לצבע".

טרם המצאת שעונים האדם התייחס לזמן במובן של אור השמש, לאחר מכן התגלם הזמן בתנועה מכנית של מחוגים, ובעידן הנוכחי זמן שווה למספרים מתחלפים. שעון הצבע מרענן את תפיסת הזמן ומאפשר להסתכל עליו באריזה חדשה, ובה למספרים יש מקום משני, כאשר מה שמייצג את ההתקדמות על ציר חיינו הוא צבעוני ומלא קסם.

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.