אתנחתא של טבע: לשאוף את אוויר ההרים הצלול של ההימלאיה


רכס ההרים הגדול בעולם בצילום אווירי עוצר נשימה


בועז מזרחי | 5 מאי, 2015

כשמביטים מטה על הנוף הנשקף מגובה של 7,000 מטר, המושג "עוצר נשימה" מקבל משמעות חדשה. מטבע הדברים, הנקודה היבשתית הגבוהה ביותר בעולם מושכת אליה הרבה הרפתקנים ומטיילים עם נפש של חוקרים, אשר מנסים כל הזמן להגיע לשיאים חדשים. Teton Gravity Research היא חברה המתמחה בצילום והפקת סרטי ספורט אקסטרים שאנשיה נמצאים בין אותם הרפתקנים. מצוידים בטכנולוגיות מהמתקדמות בעולם, עלו מומחי הצילום של Teton על מסוק ויצאו לסיבוב בין ההרים והעמקים של רכס ההימלאיה.

נקודת המוצא לטיול המרהיב הייתה העיר קטמנדו, בירת נפאל, ששוכנת בגובה 1,400 מטר מעל פני הים (קצת נמוך מהר דב שלנו). משם המסוק עשה דרכו מעלה עד לגובה של 7,315 מטרים כשעל גבו מותקנת מצלמה עם מתקן ייצוב ג'ירוסקופי מיוחד. מטרת המתקן היא למנוע תזוזות ורעד של המצלמה הנובעים כתוצאה מתנועה המסוק או מרוח. בנוסף, המצלמה שהותקנה מסריטה תמונות באיכות אולטרה HD, וזו הפעם הראשונה שיוצא לאור צילום איכותי כל כך בגבהים האלה.

המסע אל פסגת כדור הארץ מתחיל בצילום עוצר נשימה של העיר קטמנדו, הנפרשת מטה כמו עיר לגו מיניאטורית. מהר מאוד המסוק חולף על פני האזור האורבני והעיניים מתחילות לשתות את נופי הפרא. המסוק טס מעל נהרות זורמים, בין מצוקי קניונים צרים ומיוערים, חולף סמוך למפלים שוצפים וקוצפים וממשיך להתקדם הלאה, אל היעד העיקרי – האוורסט.

כמו בסרט הוליוודי, הלובן של ההרים המושלגים נחשף מבעד להרים הנמוכים יותר, שפסגותיהם עדיין ירוקות. בוידאו מככבים שלושה שחקנים עיקריים: הר אמא דבלאם בגובה 6,812 מטר, הר להוטסה בגובה 8,516 מטר והכוכב הראשי, האוורסט בגובה של 8,848 מטר. הגובה העצום הזה מתברר במלואו רק כאשר רואים את הפסגה הצחורה בוקעת מבעד לעננים.

תודות לזוויות הצילום הנדירות והעריכה המוקפדת, במקביל להתקדמות המסוק מעלה ישנה תחושה גם של עלייה רגשית בקרב הצופה, שמגיעה לשיא בפסגת הרכס. אתם מוזמנים להצטרף למסע הויזאולי-מנטלי הזה, כדי לנקות קצת את הראש ולשטוף את העיניים והנפש במראות היפהפיים שמספק האזור הנישא ביותר על פני כדור הארץ.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.