מה קורה באינטרנט בכל 60 שניות? האתר הזה יספר לכם


זה מה שאנשים עושים ברשת במשך דקה


בועז מזרחי | 30 אפריל, 2015

מה אפשר להספיק בדקה אחת – להרתיח מים בקומקום? ללכת 200-300 מטר ברגל? להתכתב פעמיים בוואטסאפ? לקרוא תחזית מזג אוויר?

עבור הפעולות היומיומיות שלנו דקה יכולה להיראות כמו זמן זניח, כזה שאי אפשר לעשות בו משהו משמעותי. האמנם?

GRAFITE הוא סטודיו אינטרנטי איטלקי שמגדיר את עצמו כמעבדה שבה כישרונות יכולים להיפגש ולהפוך רעיונות גדולים למציאות. אחד הפרויקטים האישיים שלהם הוא What happens on the internet in 60 seconds. זהו אתר שבודק אילו דברים מתרחשים באינטרנט במשך דקה שלמה, וחשוב מאוד – באילו היקפים.

מרגע שפותחים את העמוד מופעל טיימר של 60 שניות ומתחתיו מתחילים המספרים לרוץ: חיפושים בגוגל, שליחות מיילים, גולשים חדשים בסמארטפונים, אפליקציות שירדו, אתרים חדשים שנוצרו, סכומי כסף שאנשים הוציאו בקניות אונליין, בלוגים חדשים שעלו לאוויר, כמות הלייקים בפייסבוק, תמונות חדשות שהועלו לפייסבוק, ציוצים חדשים בטוויטר, משך זמן הסרטונים שהועלו ליוטיוב, כמות התמונות שנצפו בפליקר, כמות התמונות שהועלו לאינסטגרם ונתונים נוספים.

מאז שנכנסתם לאתר, זה מה שקרה באינטרנט. צילום מסך: What happens on the internet.

 

אחרי דקה הטיימר נעצר – והמספרים מדהימים. מתחת לנתונים מופיע סיכום שממשיך לספור כמה מהקריטריונים הראשיים, כל זמן שאתם נמצאים באתר. כשמגלים מה קורה בדקה אחת בלבד, זמן שאנו לפעמים מעגלים מעלה כששואלים אותנו מה השעה, מקבלים פרספקטיבה חדשה לגמרי. האינטרנט הופך את האנשים מסביב לעולם ליחידה אורגנית שמסוגלת לבצע את הבלתי נתפס בפרק זמן כה קצר. הציצו באתר ותגלו – דקה זה לא זמן שבטל בשישים.

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.