הנה מה ש-750 מילים ביום יכולות לעשות


האתר שמאפשר לכתוב את כל מה שעובר לכם בראש


בועז מזרחי | 27 אפריל, 2015

הפער בין המחשבות שעוברות בראשנו ובין הדרך שבה הן יוצאות החוצה כמילים, הוא גדול מאוד במקרים רבים. בכלל, את רוב המחשבות אנו מסננים, מדחיקים או מעבירים כלאחר יד. האתר 750 Words נותן הזדמנות לקחת את הפעילות המוחית היקרה מפז שלנו, ולהעלות אותה מתהום הנשייה אל הכתב – כמו שהיא, ללא פילטרים, עריכה או מטרה.

ההשראה לאתר הגיע מרב המכר הבינלאומי The Artist's Way (דרך האמן, מאת ג'ולייה קמרון), העוסק ביצירתיות. הספר מציע לכתוב בכל בוקר 3 עמודים של טקסט חופשי הכוללים את כל המחשבות והאסוציאציות. את הטקסט הזה לא מכוונים לאף אחד, לא עורכים אותו, לא מקפידים על מבנה, דקדוק או סימני פיסוק – פשוט כותבים בזרימה.

כל מחשבה שעוברת בראש יכולה לעלות על הכתב ללא צנזורה, וללא חשש שמישהו אי פעם יראה מה כתבנו. זה רק אתם והמקלדת. כתיבה חופשית היא כמו חשיבה בקול רם, בלי לחשוש שמישהו ישמע אתכם. אתם לא מחויבים להשלים רעיונות עד הסוף או לעבד אותם בצורה שתהיה ברורה לאחרים. הם לא חייבים להיות קשורים זה לזה והאקראיות אף מבורכת.

750 מילים ביום – לניקוי הראש, לארגון המחשבות ולפיתוח היצירתיות.

 

מדוע שתרצו להוציא אל הדף את כל המחשבות? לפי הספר, התרגיל נועד לנקות את הראש, להביא לזרימה מחשבתית שתמשיך אתכם לשארית היום ואפילו לשפר את מצב הרוח. הרצה של המחשבות הגולמיות על הדף מסייעת להעניק גישה לאזורים בתת המודע שלנו. מחקר באוניברסיטת הרווארד מצא כי כתיבה הבעתית (כתיבה חופשית) מסייעת לארגן את המחשבות ולעבד את הרגשות, והיא חיונית להתמודדות עם אתגרים מנטליים: זה יכול להיות פריצת מחסום יצירתי, שיפור במערכת יחסים עם חבר או כל דבר דומה.

איך זה עובד?

הרשמה לאתר פותחת בפניכם גישה לעמוד הכתיבה, ושם – פשוט מאוד – אתם מוזמנים לזרוק את כל מה שעובר לכם בראש. למה 750 מילים? בהערכה גסה זו הכמות הנדרשת למלא 3 עמודים בטקסט. מעל הדף מופיע סרגל ובו ריבועים, שם נספרים הימים שבהם מילאתם את העמוד ב-750 מילים. על כל יום שכתבתם תקבלו ניקוד, ועל ימים שבהם כתבתם 750 מילים ומעלה תקבלו ניקוד גבוה יותר – כשהמטרה היא לעודד אתכם להוציא כמה שיותר אל הדף. בראש העמוד תוכלו למצוא סטטיסטיקה יומית וחודשית של כתיבה – ולהשוות אותה לאחרים באתר. כל התוכן שלכם נשמר אוטומטית ונותר חסוי לחלוטין.

לכתיבה אונליין יש כמה וכמה יתרונות. ראשית, היא פרטית מאוד. אתם לא צריכים לטרוח להסתיר מחברת או לזרוק דפים לפח לחינם והאתר, כאמור, מאובטח. שנית, יש לכם מעקב נוח בזמן אמת לספירת המילים שכתבתם. האתר אף גולל את הדף מטה ככל שמתקדמים בכתיבה, כדי לאפשר זרימה מקסימלית. בנוסף, הכתיבה שלכם נשמרת אוטומטית כל 10 שניות בערך.

על פי האתר, אימוץ ההרגל של כתיבת 750 מילים בכל בוקר יעזור לכם לגשת לאזורים בתת מודע, לנסח את המחשבות בבהירות ולהביא לצלילות מוחית כללית. תרגול של המחשבות יעזור לשפר את התקשורת שלכם עם עצמכם, וכתוצאה מכך, גם עם אחרים.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.