האם הייתם מוכנים לשנות משהו במראה החיצוני שלכם?


השוואה: כך אנשים נראים באמת וכך היו רוצים להיראות


בועז מזרחי | 23 מרץ, 2015

לו הייתם יכולים לבחור כיצד ייראו הפנים שלכם, האם הייתם משנים בהם משהו? פרויקט Original Ideal העמיד את השאלה הזו למבחן. שילוב בין שיפוץ דיגיטלי של דיוקנים ובין סריקות נוירולוגיות הוליד סדרת תמונות שמציגות כיצד אדם נראה במציאות מול האופן שבו הוא היה רוצה להיראות. במילים אחרות, הסדרה בחנה מהו אידיאל היופי של כל אדם בעיני עצמו.

לשם כך נבחרו מספר אנשים שהצטלמו בצורה הנקייה ביותר שאפשר – ללא תכשיטים, איפור וכדומה. התמונות שלהם עברו עריכה דיגיטלית על פי נורמות היופי המערביות, כשלכל תמונה נוצרו גרסאות רבות. בשלב האחרון התבקש כל אחד מהמשתתפים להביט בכל התמונות של עצמו, כשהוא  מחובר לסורק מוחי שבוחן את הפעילות החשמלית המתבצעת בראשו. המשתתפים הצביעו על התמונה המועדפת עליהם מבלי שיהיה צורך לשאול אותם ישירות, במטרה להשיג את התוצאה הכנה ביותר.

התוצאות נערכו לסדרת תמונות, כאשר מצד שמאל עומד הדיוקן האמיתי של המשתתף ומימין לו התמונה שהפעילה אצלו את העוררות הרגשית הגבוהה ביותר.

אחת המשתתפות: משמאל המצוי, מימין הרצוי. צתוך: Original Ideal.

לפרויקט שתי מטרות: האחת, לבחון מה נתפס בעינינו כאידיאל יופי ואיך אנו מתרגמים את זה לדימוי עצמי. השנייה, לבדוק אילו הנחות אנו מפתחים לגבי אדם מסוים, על סמך הדימוי האידיאלי שלו בעיני עצמו.

כלומר, כשאנו מעיינים בתמונות ורואים את הפער שבין הפנים האמיתיות לבין המראה האידיאלי של אנשים – אנו למדים משהו על הוויתם, תרבותם ועולמם הרגשי. אבל חלק חשוב לא פחות, הוא לשאול את עצמנו מה אנו חושבים על הפער בין המציאות למשאלת הלב שקיים בקרב אנשים, ומה זה משקף אצלנו. על השאלה הזאת כל אחד צריך לענות בעצמו.

Original Ideal from Scott Chasserot on Vimeo.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.