הכירו את הו'אופונופונו – שיטת הטיהור העצמי העתיקה מהוואי


כך תגיעו לתדר אפס


בועז מזרחי | 30 אוקטובר, 2014

באיי הוואי הטרופיים הרחוקים, התפתחה שיטה לטיהור עצמי, הו'אופונופונו שמה. מטרת השיטה היא להניח את משקעי העבר מאחור, לנקות את המחשבות מכל השלילי ולהגיע למצב מזוכך, חופשי ומאושר.

קצת היסטוריה על השיטה: משמעות המילה הו'אופונופונו היא "השבת הסדר על כנו" או "החזרת הדברים למצבם הטבעי". השיטה נולדה בהוואי, שם הכוהנים הפולינזים (המכונים 'קאהונות'), נהגו לרפא את חולי השבט מתוך הנחה שמצב הנפש משליך על מצב הגוף. הכוהנים היו מדריכים את המטופלים לחזור על מנטרות – ועל ידי כך לטהר את הנפש. מי שפתח את הדלת בפני העולם המערבי להו'אופונופונו הוא הפסיכיאטר ד"ר אִיהַלֶאַקַלָה היו לן, שהתפרסם לאחר שהצליח לשקם ולהפריח מחלקה סגורה של חולים מסוכנים בבית חולים לחולי נפש, תוך שימוש בשיטה.

בגלגולה המודרני השיטה כבר אינה מצריכה קאהונה, או נסיעה להוואי והיא ניתנת לתרגול עצמי. כאן תוכלו לקרוא בהרחבה על הרקע של הו'אופונופונו.

בבסיס השיטה עומדות 4 מנטרות קבועות:

1. אני אוהב אותך

2. אני מצטער

3. אנא סלח לי

4. תודה לך

חזרה על המנטרות הללו מביאה אותנו למה שמכונה "תדר אפס" – מצב תודעתי בו אנו משוחררים לחלוטין מזכרונות העבר, מחשבות העתיד ומאווי ההווה. מקור הכוח להתעלות על כל הדברים שאנו רוצים לשחרר אינו חיצוני, אלא פנימי.

אפשר להמשיל את הדרך להגיע לתדר אפס לצפייה בסרט קולנוע. החיים שלנו הם העלילה המתרחשת על המסך, אך הוא מייצג רק את פני השטח. אם אנו רוצים לשנות משהו בעלילה, אנחנו לא יכולים לעשות זאת על המסך, אלא חייבים ללכת אל סרט הצילום ולבצע בו את העריכה. סרט הצילום הוא הפנימיות שלנו והואופונופונו עובדת ברובד העמוק הזה. את תדר אפס אנו משיגים על ידי תהליכים פנימיים של סליחה, קבלה, השלמה ותודה. המטרה היא לקחת אחריות, לא רק על עצמנו, אלא גם על הכלל, וכך כל חוויה שנעבור תהיה בשליטתנו.

בעזרת תרגול של הו'אופונופונו, אנו בעצם מקבלים את העובדה שהכל נשלט מתוכנו ואנו לוקחים את המושכות על החיים חזרה לידינו. הנה כמה טיפים שיכולים למקד את הביצוע שלכם, וכן וידאו להמחשה שיוכל להוות את הרקע עבורכם.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.