הכישרונות המוזיקליים האלה לא ידעו כמה טוב הם נשמעים ביחד


מיוחד: הפרויקט שיוצר שירים מקטעי יוטיוב אקראיים


בועז מזרחי | 17 מרץ, 2015

אם העליתם פעם קטע מוזיקלי ליוטיוב, יכול להיות שאתם חברים בלהקה ואפילו לא ידעתם. רוב הסיכויים שה"להקה" שלכם יצרה שיר אחד וזהו, אבל השיר הזה יכול להיחשף למיליונים.

קותימן, או בשמו המלא אופיר קותיאל, הוא אמן ישראלי שאוסף קטעים מוזיקליים שהעלו יוצרים חובבים לרשת, ומחבר אותם לכדי שיר חדש לגמרי. קטע פסנתר של ילדה קטנה מאוסטריה, גיטרה של בחור צעיר מאמסטרדם, צ'לו מיפן, תופים מאנגליה והיכולות הווקליות של אישה אמריקאית – חוברים יחדיו והופכים ליצירה מוזיקלית רבת עוצמה ומדהימה ברמת העיבוד שלה.

לפרויקט קוראים Thru you too  (גם דרכך) והוא רותם את המתנות שקיבלו אנשים שונים ואקראיים מרחבי הגלובוס, לטובת יצירות-על שהן יותר מסכום חלקיהן. זהו אחד הסרטונים הנצפים ביותר שהולחמו בשיטה, ובאתר של Thru you too תוכלו להאזין לשירים נוספים.

במסגרת הפרויקט נוצרו כבר שני אלבומים מלאים על טהרת קטעי החובבים. אפילו את סרטון ההצגה העצמית של הפרויקט הרכיב קותימן מקטעי יוטיוב קיימים. רמת התפירה של הקטעים מעוררת התפעלות וכל כך מורכבת ומתואמת, עד שנדמה שהיוצרים, שביניהם אין שום היכרות, פשוט נולדו כדי לעבוד יחד. הצלילים והקולות שהגיעו כל אחד בנפרד מתמזגים למנגינה אחת, תוך הקפדה יתרה על כל תו ותו, על סגנון ועל אווירה. למרות האנונימיות, קותימן מנסה לאתר ולתת קרדיט ראוי לחברי "הלהקה" שהתקבצו לצורך פרויקט חד פעמי מבלי שאפילו ידעו על כך.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.