המסע לגרינלנד שהוליד את התמונות המדהימות הללו


הקרחונים שמגוללים את הסיפור האנושי


בועז מזרחי | 25 פברואר, 2015

מגיל צעיר מאוד נהגה זריה פורמן להצטרף למסעותיה של אמה הצלמת אל מקומות נידחים בגלובוס. פורמן הצעירה ירשה את האהבה לאמנות מאמה, כמו גם את החיבור לטבע. לאחרונה יצאה פורמן ג'וניור למסע לגרינלנד, במטרה לצייר את הקרחונים והאוקיינוס ולסגור מעגל אישי עם אמה המנוחה.

הציורים, לדבריה, נועדו לגרום לאנשים להתאהב בטבע. בגלריה שלה אפשר לפגוש מגוון קרחונים יפהפיים, המשרים נחת ושקט על המתבונן, כאילו והיה ממש שם בכיפתו הצפונית ביותר של הגלובוס. האתגר הגדול מבחינתה הוא לתפוס את היופי הטבעי ולהביא במקביל את הניואנסים של שינויי האקלים. היא אפילו תורמת אחוז ממכירות הציורים לארגון אקולוגי.

ציור של קרחון בגרינלנד, קשה להאמין שזו עבודת יד. צילום מסך: Zaria Forman.

פורמן ביקרה במקומות נוספים כמו האיים המלדיבים, נורבגיה ואפילו ישראל. היא מציירת את הים בכל יעד שהיא פוקדת, ומעניין לראות כיצד ההבדלים בין מקום למקום משתקפים בצורה מדויקת להפליא בציורים.

אבל לציורים של גרינלנד יש חשיבות מיוחדת עבורה. את המסע לקוטב הצפוני הגתה אמה, שלא הספיקה להגשים אותו בחייה. גם בימיה האחרונים לא דעכה מחויבות האם למשלחת, ובתה הבטיחה לה להשלים את המשימה. הציורים הם תולדה של אותו מסע, העוסק בשינויי האקלים, והם "מבטאים את הקונספט של פרידה, ברמה הגלובלית והאישית", כדבריה של פורמן.

את הסרטון Perspective, שמציג את עבודתה ואת סיפורה האישי, היא מסיימת ברעיון חשוב: לא משנה כמה קטן המעשה שלך, התקווה היא כי הוא יצטרף למסה של מעשים קטנים אחרים – ובסופו של דבר יחד הם יהיו חזקים מספיק כדי לשנות.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.