הלאה, אל המרחק – מסע למדבר שפותח את הנפש


סרטון תיעודי קצר של טיול אופנועים ספיריטואלי למדבר יוטה


בועז מזרחי | 28 ינואר, 2015

"הכביש הפתוח מספק מעבר אל הרוח הבלתי נשלטת, מצב הוויה שהכול חווים ועדיין מאוד מאתגר לתפוס אותו על ידי אמצעי מתווך".

במילים אלו נפתח סרטון תיעודי קצר, Gone South, המנסה לעמוד באתגר ולהציג את תחושת החופש החמקמקה שכולנו חשים בחלק מהנסיעות שלנו, במיוחד באזורים פתוחים וטבעיים. במקרה הזה, לצמד אופנועים יש יתרון: מצד אחד זהו כלי רכיבה אינדיבידואלי שמאפשר התבודדות מהעולם החיצון תוך כניסה למצב זן, כפי שיעידו רוכבים רבים. מצד שני, הרכיבה בזוג מאפשרת לעבור את החוויה הזו ביחד, להתחבר תודעתית. והאמת? היא לא מצריכה תקשורת בין הרוכבים, רק רכיבה זה לצד זה. כששני הרוכבים מחוברים כל אחד לעצמו, למרחבי הפרא המדבריים האינסופיים שסביבם ולרוכב השני, נוצר שילוש קדוש שמצליח להעביר את מצב ההוויה האוניברסלי, או לפחות עושה ניסיון אמיץ לכך.

"בראש ובראשונה, אנחנו מספרי סיפורים" אומר סקיילר נילסן מהסטודיו לצילום Vita Brevis Films, שעובדיו יצאו למסע האופנועים בדרום יוטה. "טיילנו בעולם בחיפוש אחר סיפורים משונים וייחודיים, השופכים אור על אנשים, מקומות ונרטיבים, שאחרת אולי לא היו זוכים להתייחסות".

הטיול הספונטני יצא לפועל לאחר שנילסן וחבריו לעבודה חשו שחוקים מעבודה והיו זקוקים לרענון. במקום הפיתרון הרגיל של סיבוב מחוץ למשרד, הם החליטו לקחת את האופנועים ולצאת אל המדבר. כיוצרי סרטים הם לא יכלו שלא לתעד את החוויה, והם עשו זאת בכישרון רב, אולם מטרת הטיול הייתה הפוגה לנפש ולמחשבה. אחת השאיפות בצילום הייתה להעביר את תחושת השחרור והניתוק מכבלי המציאות היומיומית. אז אם גם אתם חשים שחיקה וזקוקים לרענון, צפו בוידאו, נסו לדמיין את הרוח על הפנים ולהתחבר למרחבים הפתוחים.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.