ניו יורק עוברת לשעה הכחולה – ובעקבותיה ערים נוספות בעולם


שעה וחצי של שקיעה בתמונה אחת


בועז מזרחי | 25 ינואר, 2015

אם הייתם יכולים לבקר פעם אחת בניו יורק, באיזו שעה של היום הייתם רוצים לראות אותה? האם הייתם מעדיפים לראות אותה באור יום בהיר, או שמא שוקקת בשעות הלילה? הצלם ריצ'רד סילבר פתר את הבעיה הזו בטכניקת צילום מיוחדת במסגרת פרויקט New York Sliced: תמונה אחת מקבצת את כל תהליך השקיעה.

כיצד הוא עשה זאת? סילבר יצא לצלם בניינים מפורסמים בניו יורק ממש לפני שקיעת השמש. הוא הציב את המצלמה מול האובייקט וצילם תמונות במרווחי זמן קבועים לכל אורך השקיעה: מהשעה שהשמש עדיין מאירה, דרך "השעה הכחולה", עת קרניים אחרונות צובעות את השמיים בגוון כחול עמוק, ועד לירידת החשיכה.

בנייני ניו יורק בשקיעה מתמשכת. צילום מסך: Richard Silver Photo.

לאחר מכן 'תפר' סילבר את התמונות זו על זו, כשכל רצועה מייצגת נקודת זמן אחת שבה צולמה תמונה. הרצועות מופיעות בסדר עולה משמאל לימין, האור בשמאל והחשיכה בימין, כשעל כל אחת מופיעה חותמת הזמן המדויקת שלה. בשל אופי הטכניקה, סילבר יכול לצלם תמונה אחת ביום בלבד, מה שלא מנע ממנו להמשיך את הפרויקט גם במקומות אחרים. לאחר השלמת סדרת הצילומים בניו יורק, הוא יצא לטייל במקומות שונים בעולם ולתעד אתרים מפורסמים באותה שיטה, בסדרה שזכתה לשם Time Sliced.

כך נראים שלבי השקיעה באיי הפסחא  צילום מסך: Richard Silver Photo.

דרך תמונותיו, סילבר מעניק לצופים הצצה מעניינת לעולם שבו הזמן גמיש יותר. אם בעבר הצגנו בפניכם את פרויקט השקיעה הנצחית, הרי שכאן חל תהליך הפוך – כאשר השקיעה נחלקת לפרוסות. אתם מוזמנים להיכנס לגלריה ולהשתעשע בפרספקטיבה חדשה על "לחיות את הרגע".

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.