גשרי השורשים החיים של מגהלאיה – כך חיים ההודים בשלום עם הטבע


ביקור במקום הכי רטוב עלי אדמות


בועז מזרחי | 21 ינואר, 2015

11,861.8 מ"מ של גשם מדי שנה – זה הנתון שמכתיב את חיי אוכלוסיית הכפר מווסינראם במדינת מגהלאיה שבצפון מזרח הודו. כמות המשקעים הזו היא כפי הנראה הגדולה בעולם, והיא אחראית להזנתו של ג'ונגל עבות ועתיק יומין.

מגהלאיה, האזור הרטוב ביותר בעולם.

משמעות השם מגהלאיה בשפה הבנגלית היא "משכנם של העננים", והוא אכן מייצג נאמנה את מזג האוויר האופייני למקום. למרות תנאי האקלים הקיצוניים, במגהלאיה חיים אנשים שלא רק למדו לחיות בשלום עם איתני הטבע, אלא גם רותמים אותם לטובתם בצורת גשרי השורשים החיים.

גשרים חיים – המקומיים למדו להפוך את החיסרון ליתרון.

האזור ההררי משופע בעמקים, וכדי להפוך אותו לעביר יש צורך בגשרים רבים. לאוכלוסייה שחיה שם בפשטות אין אמצעים טכנולוגיים משוכללים והאפשרויות שלהם מוגבלות. חומרי הבנייה הסטנדרטיים, כמו קרשים וברזל, יחזיקו מעמד לפרק זמן קצוב בלבד בלחות של מגהלאיה, ואף עלולים להוות סיכון.

גשרי השורשים הם ניצול נכון של המשאבים מבלי לפגוע בטבע.

תושבי האזור מצאו פתרון טבעי לאתגר זה, תוך שימוש בנתונים הסביבתיים הקיימים. כבר מאות שנים שהם מטפחים גשרים משורשיהם החיים של עצי הגומי. באמצעות תמרון, קשירה והכוונה של השורשים הצעירים, הם יוצרים מבנים שהולכים ונעשים מאסיביים עם השנים, עד שממש ניתן לצעוד עליהם. הגשרים החיים מחברים בין עצים משני עברי העמק והם מתחזקים את עצמם ללא צורך בהתערבות חיצונית מהותית. המים הרבים באזור מאיצים את צמיחת השורשים, והתושבים חיים בהרמוניה מושלמת עם הסביבה.

הנוף הנשקף במגהליאה.

את המחזה המרהיב של הגשרים החיים, כמו גם מידע נוסף על מגהליאה, תוכלו למצוא בסדרת התמונות שפורסמה ב- The Atlantic וכן בסרטון של ה-BBC (תרגום בעברית ניתן למצוא כאן).

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.