משחקי מוח: עד כמה אתם חושבים בדפוסים?


אתגר מהסדרה BRAIN GAMES של נשיונל ג'יאוגרפיק


בועז מזרחי | 15 ינואר, 2015

בלילות ירח מלא ניתן להביט בכדור העגול והזוהר שבשמיים וממש לראות בו דמות. האמנם? מסתבר שכן – אלא שהדמות אינה נמצאת בירח, אלא בתוך הראש שלנו. הסדרה Brain Games של נשיונל ג'יאוגרפיק יוצאת לחקור את נפלאות המוח האנושי ולפצח את הדפוסים בהם אנו חושבים – אתגר הדפוסים מתוך הסדרה יכול ללמד אותנו רבות על התפיסה שלנו ועל הדרך בה אנו מבינים את המציאות.

האתגר בנוי מסדרה של מבדקים ושאלות אשר ייתנו לכם מבט מעמיק פנימה על אופן החשיבה שלכם. למשל, תגלו מדוע מתקיימות אשליות אופטיות, כיצד המוח משלים מידע ומדוע בכלל אתם מקבלים את ההחלטות שאתם מקבלים? כמו כן, תלמדו כיצד נוצרים דפוסי חשיבה, למה הם מועילים ומדוע הם חשובים לנו, אילו מכשולים תפיסתיים הם יכולים ליצור ומה ניתן לעשות כדי להתגבר עליהם. באתגר משולבים קטעי וידאו, טקסט ואשליות אופטיות, כשהכל ארוז בצורה מסקרת ומעשירה. אחד המבדקים לדוגמא, מסביר את התופעה המוכרת שגורמת לנו לזהות הבעות אנושיות בחפצים דוממים. במהלך האתגר תגלו מה מסתתר מאחורי תופעות יומיומיות נוספות שפוקדות אתכם.

מבדקים ויזואליים שמעניקים הבנה מעמיקה של צורת החשיבה האנושית.

בנוסף לכך, הפרק עתיר במידע שימושי על דפוסי החשיבה האנושיים. אחד הדברים החשובים שאפשר ללמוד באתגר הוא כיצד לשבור הרגלים לא רצויים מחד – וליצור הרגלים חיוביים מאידך. על ידי ניתוח אופן היווצרות הדפוסים, ניתן להשתלט עליהם: תלמדו על שלושת השלבים שגורמים לדפוסי התנהגות להתקבע – ותקבלו כלים ליצור שינוי משמעותי בחייכם.

היכרות טובה יותר עם המוח שלנו והדרך בה הוא מפרש את העולם, עשויה לעזור לנו לפתור בעיות רבות שכלל לא היינו מודעים למקורן, והאתגר של נשיונל ג'יאוגרפיק מספק נקודת פתיחה מועילה ומרעננת.

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.