נביאי ההייטק – סיפורם של המתכנתים הראשונים בהיסטוריה


מי היו חלוצי המדע בזכותם העולם עבר מהפך טכנולוגי?


בועז מזרחי | 11 ינואר, 2015

צ'ראלס באבג', יליד 1791 אמר כי "אלוהים הוא המתכנת האולטימטיבי". המצאותיו הגאוניות היו הבסיס הראשוני ביותר למחשב שאנו מכירים היום. עדה לאבלייס נחשבת למתכנתת הראשונה בהיסטוריה, לאחר שכתבה את האלגוריתם למחשב המכני של בבג'. גרייס הופר הייתה אדמירל בצי האמריקאי ובין הראשונים שכתבו שפת מחשב. אלן טיורינג היה חלוץ הבינה המלאכותית ואיש מפתח בפיצוח קוד אניגמה במלחמת העולם השנייה. לינוס טורבאלדס הוא מי שיזם את "הקוד הפתוח" של לינוקס ועל שמו נקרא אסטרואיד.

חמשת הדמויות הללו עזרו לעצב את העולם כפי שאנו מכירים אותו היום, כשהניחו את היסודות לתחילת עידן המחשבים והדיגיטציה. החדשנות שלהם והחשיבה מחוץ למסגרות המקובלות, הן אלה שסללו את המעבר מהטכנולוגיה המכנית לעולם הוירטואלי בו אנו חיים כיום. הם היו "המתכנתים המקוריים".

לכל דמות עמודה בצבע שונה עם סיפור חייה. צילום מסך מתוך: The Original Programmers

ממרחק השנים אנו יודעים איזה אימפקט היה להמצאותיהם. אך בימיהם, לעתים הטכנולוגיה שלהם לא זכתה למעמד הראוי לה וקשה היה לבני זמנם להעריך את גודל ההשפעה שתהיה להם על העולם. לכן, קבוצת אנשי הייטק יזמה עמוד שנועד לחשוף את פועלם של הדמויות ההיסטוריות, אשר לא בהכרח זכו להכרה לה הן ראויות. האתר שהוקדש לבאבג', לאבלייס, הופר, טיורינג וטורבאלדס, הוא למעשה מחוות הוקרה של אנשי תעשיית הטכנולוגיה לחזונם של מי שהקדימו את זמנם בשנים רבות.

"המתכנתים המקוריים" מביא את סיפוריהם של חמשת הדמויות ההיסטוריות – את הרקע האישי, המקצועי וההיסטורי, וכמובן את גודל התרומה שלהם לעידן הטכנולוגי. תוכלו להכיר באופן אינטימי את המוחות שפעלו כדי ליצור את הטכנולוגיה שאנו כל כך תלויים בה היום. בנוסף, תוכלו להוריד רקעים של כל אחת מהדמויות למחשב, לטאבלט ולסמארטפון,

האתר מזמין את כל מי שרוצה להעלות הצעות משלו לאנשי חזון טכנולוגי שהיו בעלי השפעה משמעותית על התפתחות המין האנושי, כדי לתת את ההכרה הראויה לאנשים שבזכות עבודתם העולם הפך לפתוח, שיתופי וזמין יותר.

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.