הכירו את טכניקת הנשימה העתיקה קפלבהטי


טכניקת נשימות האש מסייעת לטהר את הגוף והנפש


בועז מזרחי | 27 אוקטובר, 2014

נשימה היא הדבר הטבעי ביותר עבורנו. היות והנשימה היא כל כך אגבית בחיים שלנו, לרוב אנחנו לא מבצעים אותה בצורה מודעת, ומאפשרים ליצר ההישרדות שלנו לעשות את שלו. אולם לטכניקות מסויימות של נשימה, עשויות להיות תועלות נוספות מעבר לאפשור קיומנו. הכירו את טכניקת נשימות האש – הקפלבהטי – המסייעת לטהר את הגוף והנפש.

טכניקת הקפלבהטי – "טיהור הראש" בתרגום חופשי – נלמדת כחלק מתרגול היוגה. על פי תורת היוגה, תרגול של טכניקת הנשימה הזו מסייעת להגיע לצלילות מחשבה ולניקוי הגוף מרעלים. שיטות נשימה מוכרות יותר, כמו הטכניקה ההודית, אוג'אי (שאיפה במשך 6 שניות ושחרור איטי), שמות דגש על נשימות איטיות וארוכות, ואילו ייחודה של קפלבהטי הוא דווקא בנשימות נמרצות וחדות.

יתרון השיטה הוא בכך שהיא מסייעת לטהר את הנפש והגוף כאחד: כך למשל, מחקר אקדמי שנערך בבית הספר לרפואה Swami Ramanand Teerth Medical College בהודו, מצא כי תרגול של שיטת הקפלבהטי מסייע להורדת מדד מסת הגוף. מחקר אחר שפורסם בירחון הבינלאומי למדע והנדסת ספורט, גילה כי השיטה הביאה לשיפור מהותי בדופק והנשימה של הנבדקים.

הסרטון שלהלן הוא מדריך לתרגול השיטה, וכן, מספר על הרקע של הטכניקה ומפרט את יתרונותיה הפיזיולוגיים והנפשיים. ספרו לנו איך היה.

 

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.