7 מקומות בעולם לספוג רוחניות מהטבע


לטבע כוחות ריפוי מדהימים - כאן תראו לאן כדאי להרחיק כדי להירגע באמת


בועז מזרחי | 17 אוקטובר, 2014

אינספור פינות חמד של שלווה ורוגע פזורות ברחבי העולם – נהנים מנוף משכר ויופי מהפנט. אבל יש אתרים שהם מעבר למהממים ביופיים. אבל הנה רשימה של 11 אתרים שמצאנו ב Fox News – אתרים מומלצים להתמזגות רוחנית עם הטבע. מקומות שהם לא רק נקודות תצפית נאות, אלא אוחזים במוניטין בן מאות – ובמקרים מסויימים אף אלפי שנים – של רוחניות והתעלות.

בין היתר תמצאו ברשימה את הנוף משכר החושים של רכס האלפים, את ערי האינקה המקודשות בדרום אמריקה שהיו לאתרי פולחן והפכו לאתרי עלייה לרגל עבור תרמילאים, את הפנינה הקסומה של ההימלאיה – בהוטן – בה ניתן לפגוש את הבודהיזם בצורה האותנטית ביותר שלו, את הר קילימנג'רו האפריקאי – ההר הבודד (אינו חלק מרכס) הגבוה ביותר בעולם – ועוד כמה מקומות מפתיעים ויפים.

1. רכס האלפים
רכס האלפים נמצא בדרום-מרכז אירופה הוא מהרכסים המפורסמים בעולם בזכות הסצנות עוצרות הנשימה שהוא מספק. הפסגות הצחורות, מרבדי הצמחייה הירוקים והאגמים התכולים המנקדים כל פינה, יחד עם אוויר ההרים הצלול – הם השילוב המושלם לאסקפיזם רוחני אל הטבע.

2. הודו – תת היבשת ההודית
המדינה ידועה כאחד היעדים הרוחניים בעולם, כארץ לידתם של ההינדואיזם והבודהיזם. במדינה קיימים אתרים רבים המספקים חוויה רוחנית, כמו העיר רישיקש, נהר הגנגס, וארנסי, הטאג' מהאל ועוד. מטיילים רבים מוצאים מפלט בהודו ובאים להתערות באורח החיים הרוחני של המקומיים, על שפע טקסיהם ומנהגיהם.

3. הגבעות השחורות – דרום דקוטה, ארה"ב
רכס הרים מרשים וייחודי בתצורתו, הנמצא במדינת דרום דקוטה, ארה"ב. מלבד הר ראשמור המפורסם שנמצא בשמורה, הערבות הנרחבות שלמרגלות הרכס וחיי הבר העשירים מספקים חוויה רוחנית – שמתעצמת נוכח צורתם המשוננת המיוחדת של ההרים.

4. בהוטן – מרכז אסיה, ההימלאיה
בהוטן נמצאת במרומי ההימלאיה, על הגבול בין הודו לסין. המדינה הקטנה היא מהמקומות המבודדים בעולם, וידועה כמקום בו שגרת החיים היא פשוטה אך מאושרת. אולי בגלל שהאושר בבהוטן הוא מדד לאומי: במקום למדוד את התל"ג – תוצר לאומי גולמי, בהוטן מודדת את האל"ג – אושר לאומי גולמי.

5. סדונה – אריזונה, ארה"ב
על אף היותו אזור מדברי, סדונה שבאריזונה מיושב זה אלפי שנים בידי שבטים אינדיאנים. יש המאמינים שבאזור סדונה נמצאים שדות מגנטיים בעלי השפעה אנרגטית על הסביבה. הנוף הבראשיתי מספק תפאורה רוחנית להרהור או מדיטציה, ובאופן פשוט יותר – זה קסם של מקום לשבת וליהנות מיופיו.

6. הר קילימנג'רו – טנזניה, קניה
הקילימינג'רו שוכן בליבה של אפריקה והוא ההר הבודד (כלומר, כזה שאינו חלק מרכס) הגבוה ביותר בעולם, ולכן, כשעומדים בפסגתו, המתנשאת לגובה של 5,895 מטרים, אין אף פסגה אחרת באופק: במקום זאת, מתגלה מישור אינסופי של סוואנה בתולית.

7. מאצ'ו פיצ'ו – פרו
עיר האינקה הנטושה שבמרומי האנדים בפרו נהנית מתדמית של קדושה לצד יופי מהפנט. העיר עתירה באתרי פולחן ששימשו לטקסים דתיים בתקופת הזוהר של אימפריית האינקה, וכן במבני ציבור נוספים. מאות שנים אחרי נטישת העיר, קיומה נשמר בסוד המקומיים ורק בראשית המאה ה-20 נחשפה לציבור הרחב.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.