מעדן לעיניים: תחרות צילום החובבים של נשיונל ג'יאוגרפיק


מטיילים מכל העולם מציגים את הצדדים היפים של הגלובוס


בועז מזרחי | 25 נובמבר, 2014

נשיונל ג'יאוגרפיק פתחו במסורת לפני 26 שנים – תחרות צילום למטיילים. הארגון מעודד אנשים המטיילים בכל פינה ברחבי תבל, לתעד את הרגעים הכי יפים ומיוחדים בעיניהם ולשלוח את התמונות לתחרות.

אוסף מרשים של תמונות מהתחרות פורסם באתר The Atlantic בשני חלקים, עם הערותיהם של הצלמים. הצילומים שמתקבלים מדי שנה נבחנים לפי הסטנדרטים המקצועיים של הארגון, ששמו הולך לפניו בכל הקשור לאמנות העדשה. התמונות נשפטות בקטגוריות נפרדות כשלכל קטגוריה זוכה ובנוסף לכך, בוחר צוות השופטים את התמונה הכללית הטובה ביותר.

בנוסף לבחירת השופטים, גם הקהל התבקש להצביע ולדרג את הצילומים הטובים ביותר, כל אחד לפי טעמו. התמונה בעלת הדירוג הגבוה ביותר זכתה בתואר "חביבת הקהל" והשנה היתה זו ילדה קטנה עומדת אל מול עצי הסקויה העצומים בפארק הסקויה הלאומי בקליפורניה.

ועכשיו לשאלה החשובה, איזו תמונה נבחרה על ידי נשיונל ג'יאוגרפיק לטובה ביותר שצולמה השנה?

קרדיט תמונה:  Marko Korosec מתוך תחרות הצילום של נשיונל ג'יאוגרפיק.

את התמונה הזו צילם מרקו קורסק בציד סופות ב'סמטת הטורנדו' בקולורדו, ארה"ב, אזור החוצה את המערב התיכון מצפון לדרום בו הסערות הקטלניות מכות בתדירות גבוהה. זה מה שכתב על התמונה שזכתה לשם The Independence Day:

"במהלך משלחת לציד סופות בסמטת הטורנדו בארה"ב, נתקלתי בהרבה סופות תא-על פוטוגניות. התמונה הזו צולמה בזמן שהתקרבנו לסערה ליד ג'ולסברג, קולורדו, ב-28 במאי. הייתה אזהרת טורנדו על הסערה כבר יותר משעה, אבל היא נשארה סופה מתונה בכל המעגלים שלה ולא הפכה לטורנדו, רק יצרה משפכים קצרים מזדמנים, ברד וקצת גשם"

דן ווסטרגרן, מנהל צילום המטיילים של נשיונל ג'יאגרפיק ואחד השופטים של השנה, הסביר את הבחירה במקום הראשון:

"התמונה הזוכה של תא-על מעל מישורי מזרח קולורדו עצרה את השופטים מלכת. כשראינו את התמונה בפעם הראשונה הנחנו שהצלם הקדיש זמן רב למרדף סופות, כדי לתפוס מראה מדהים כל כך. אבל מה שעושה את התמונה חזקה במיוחד, זה שמלבד העננים, שאר הסצנה רגילה למדי. צורת העב"מ המשוגעת יוצרת את הרושם שהוא הולך לשאוב את הנוף כמו מפה לתוך שואב אבק. המתח הלא פתור בתמונה גורם לרצות להביט בה שוב ושוב".

התמונה השזכתה במקום הראשון אכן מדהימה, אבל יש לנו הרגשה שהקהל הישראלי ימצא עניין רב דווקא בתמונה שזכתה במקום השני. אתם מוזמנים לגלות מדוע…

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.