8 דרכים פשוטות לייצר לעצמכם קארמה טובה


המדריך השלם למסלול חיובי לחיים


בועז מזרחי | 24 נובמבר, 2014

חוק הקארמה קובע שהדברים שקורים לכם הם תוצאה ישירה של מעשים קודמים שלכם – עשיתם משהו טוב? דברים טובים יופיעו אחריו. אז איך אפשר להביא קארמה חיובית לשלוט בחיינו? הנה כמה הצעות:

1. חפשו את הטוב סביבכם – הוא נמצא שם תמיד

כמו הרבה התנהגויות אנושיות, מעשים טובים הם דבר מדבק. כשאתם מביטים באחרים עושים טוב, אתם נשאבים לכך בעצמכם ותמיד מישהו אחר מתבונן בכם ונשאב אל הטוב בתורו. כך אתם מפתחים מעגל קסמים שרק הולך ומתרחב.

2. גלו נדיבות: זה מתחיל בדברים הקטנים

אפשרו לנהג אחר לעקוף אתכם בכביש, או ותרו על התור שלכם עבור מישהו אחר שממהר – הפעולות הללו מקדמות קארמה חיובית, ואפילו: נסו להפוך את המחוות הללו להרגל. ברגע שאתם מניחים את טובתכם המיידית בצד, ומסבירים פנים לאדם אחר, אתם יוצרים שרשרת של עשיית טוב.

3. תרמו משהו שאתם לא זקוקים לו

קחו זמן לעשות ניקיון בחפצים שלכם ומצאו את כל החפצים שלא השתמשתם בהם פרק זמן ניכר. סביר להניח שלא תשמשו בהם עוד, אבל הם יכולים להועיל למישהו אחר – וגם: לעשות לכם סדר בראש וליצור צלילות מחשבתית.

4. בקרו במקומות החשובים ביותר בתחום העניין או האמונה שלכם

ולא רק במובן המקובל של דתות כמו יהדות, בודהיזם או איסלאם. אם אתם מושבעים של מוזיקה קלאסית, בקרו בהיכל הקונצרטים החשוב ביותר; אם אתם פריקים של קולנוע, בקרו בפסטיבל קאן או באולפני הוליווד וכן הלאה. המקומות החשובים ביותר לאמונות/דתות/תחומי עניין או שייכות אחרים – הם בעלי אנרגיה מיוחדת בעלת השפעה מיטיבה.

פסטביל קאן, אתר פולחן לחובבי קולנוע. תמונה: Flickr /  RBorello

5. שחררו את השיפוט כלפי אחרים וכלפי עצמכם

כשמפסיקים לשפוט אדם, כל המגננות שלו יורדות, וכשהוא לא חש צורך להגן על עצמו, הוא מיד הופך נינוח יותר, פתוח לקבלה ובעל גישה חיובית. האדם הזה יכול להיות בן משפחה, עמית לעבודה, ואולי יותר מהכל – הוא יכול להיות אתם. התייחסו אל עצמכם ואל אחרים בחמלה – יש לה כוח לפרוק מתחים וליצור נסיבות חיוביות.

6. התייחסו לסביבה באהבה

קארמה טובה נוצרת כשדואגים לאחר, והאחר הזה הוא בין היתר – הטבע. גילוי אחריות כלפי כדור הארץ יכול להתבצע על ידי איסוף זבל אקראי שראיתם ברחוב, או התנדבות לפרויקט שיקום של נחל.

7. קראו ספר מעורר השראה

למילה הכתובה יש כח לייצר מציאות: כשאנו פותחים את הראש לרעיונות חדשים, אנו פותחים אותו למציאות חדשה. ככל שנרבה לעסוק בתחומי הרוח, המציאות שניצור לעצמנו תהיה חיובית יותר.

8. בחרו במחשבות חיוביות

שמירה על מסגרת מחשבתית חיובית היא אחד הכלים הבטוחים לייצר קארמה טובה. שמרו על אופטימיות ותווכחו שאט אט הספק נעלם ודברים טובים מתחילים להתרחש. מחשבה חיובית היא לא רק לגבי תוצאות עתידיות של אירועים ספציפיים – נסו לחשוב חיובי על אדם אחר, על תרבות אחרת ואפילו על הטבע, האושר יגיע מאליו.

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

הרשמה לניוזלטר של מהות החיים

קיבלנו! תוכן מעורר השראה מבית מהות החיים יגיע אליכם במייל ממש בקרוב.